Print Logo
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درهلال احمر استان قم جمعه 19 آذر 1400 ساعت 18:06

ضرورت ایجاد انگیزه برای جذب حداکثری طلاب در موضوع امداد


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و جمعی از مسئولین جمعیت هلال احمر استان قم با حجت الاسلام شعبان‌زاده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان به منظور هماهنگی‌های لازم جهت همکاری و تعاملات بیشتر و آموزش‌های امدادی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام مهدی فقیه در این دیدار گفت: با توجه به اینکه کشور ایران چهارمین کشور حادثه خیز آسیا و دهمین کشور حادثه‌خیز دنیاست لذا آموزش طلاب در این زمینه برای حمایت از فعالیت های امدادی می تواند اثرات مثبت و ارزشمندی داشته باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه مساجد بهترین پایگاه برای فعالیت‌های هلال احمر است، افزود: به همین منظور می‌بایست بر ایجاد انگیزه جهت جذب حداکثری در کانون‌های طلاب هلال احمر و ارائه‌ آموزش‌های امدادی به آنها و تربیت طلاب جهادی سعی و تلاش بیشتری شود.

وی در ادامه بر راه‌اندازی خانه‌ هلال در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به منظور اجرای برنامه‌های عام‌المنفعه و نوع دوستانه، تشکیل تیم‌های امدادی در حوادث و سوانح و توانمندسازی و آمادگی در مقابله با حوادث و کاهش تلفات و خسارات تاکید کرد.

 در ادامه، حجت الاسلام مرتضی شعبان‌زاده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم هم بر پرهیز از موازی کاری دستگاه‌ها در ارائه‌ خدمات به جامعه‌ هدف تاکید کرد و گفت: یکی از مسائلی که در کشور اتفاق می‌افتد انجام کارهای موازی یا تداخل و یا ناکارآمدن بودن فعالیت‌های دستگاه‌هایی است که در حوزه‌ اجتماعی فعالیت می‌کنند و این امر موجب می‌شود تا جامعه‌ هدف به نحو مطلوب از خدمات بهره‌مند نشوند و می‌بایست در این امر بازنگری شود.

وی به سه مقوله‌ توانمندسازی، پشتیبانی و مشارکت در عملیات اشاره و بیان کرد: هلال احمر می‌بایست در این سه حوزه برنامه‌های خود را مشخص کند تا بتواند افراد بیشتری را به صورت هدفمند جذب کند و در مواقع حوادث و بحران‌ها از آنها بهره‌مند شود.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: در حوزه‌ توانمندسازی، علاقمندان باید در اولویت قرار بگیرند و در حوزه‌ پشتیبانی خدماتی که در حال حاضر ارائه می‌دهید و یا قابل ارائه است به جهت مردمی شدن و افزایش سرمایه‌های اجتماعی جمعیت هلال احمر،  به صورت هدفمند در اختیار سرشاخه‌ها برسانیم تا از آن طریق برنامه‌ها، دوره‌ها و عملیات مشترک انجام شود و آمادگی داریم تا جامعه هدف را براساس نیاز متقاضیان و خدمات قابل ارائه هلال احمر شناسائی و در عملیات مشترک، توانمند سازی داشته باشیم تا هر واحد اجتماعی توانایی امدادگری پیدا کند یا شبکه‌ امدادگرها در عملیات‌ها هماهنگ وارد میدان شوند.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم نقش خانواده را در خودامدادی و دگرامدادی بسیار مهم دانست و اظهار کرد: ابتدا باید با خانواده‌ها ارتباط پیدا کنیم و نقطه‌ هدف ما آنها باشند تا وارد میدان شوند و آموزش‌های امدادی را فراگیرند.

40060012/10/2021 5:48:31 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2021/12/202112105398797251_Thum.jpg
40060012/10/2021 5:48:31 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2021/12/202112105384263533_Thum.jpg