Print Logo
سه‌شنبه 16 آذر 1400 ساعت 15:54

برگزاری نشست شورای فرهنگی هلال احمر خوزستان



سی و یکمین نشست شورای فرهنگی جمعیت هلال احمر خوزستان با حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، دستور کار این جلسه تجلیل از عوامل اجرایی اولین شعر واره ملی بشردوستی، پیشنهاد برنامه های فرهنگی ویژه روز دانشجو، پیشنهاد برنامه های فرهنگی ویژه ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، پیشنهاد برنامه های فرهنگی ویژه ایام فاطمیه و بررسی ساز و کارهای افزایش فرهنگ عفاف و حجاب بوده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خوزستان در این نشست با اشاره به فعالیت های صورت پذیرفته سال گذشته در زمینه اهدای گل های نرگس به گلزار شهدای کرمان و مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: این برنامه که اهدای ۵ هزار شاخه گل نرگس به مزار شهدای کرمان به ویژه مزار شهید حاج قاسم سلیمانی است می تواند پایه گذار یک فرهنگ شده، نهادینه و برجسته شود.

حجت السلام محمد انصاری افزود: مقدمات هر چه باشکوه تر برگزاری این آیین انجام شده است و می توان اجرای این برنامه را در قالب اعزام کاروان به استان کرمان، برنامه ریزی و سازماندهی کرد که البته مستلزم تشکیل کارگروه ها و برنامه ریزی های فرهنگی و اجرایی است.

وی همچنین به ضرورت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اشاره و ادامه داد: باید بین فضاهای خصوصی و فردی و عمومی و اجتماعی تفاوت قائل شد به ویژه زمانی که به عنوان اعضا و نمایندگان یک مجموعه و نهاد در انظار ظاهر می شویم و به فعالیت می پردازیم لذا می بایست در صورت ملاحظه موارد خلاف عرف و هنجار شکنانه، با رعایت دقیق اصول امر به معروف و نهی از منکر صحیح، نسبت به تذکر به صورت خصوصی و خارج از جمع و البته محترمانه اقدام کرد.

حجت الاسلام انصاری در خصوص برنامه های ایام فاطمیه نیز بر اجرای برنامه های معرفتی و با رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی تاکید کرد.

450100012/7/2021 3:45:59 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2021/12/202112104876616012_Thum.jpg