Print Logo
دوشنبه 1 آذر 1400 ساعت 05:15

بسیج نهاد مردمی بی منت و تاثیرگذار


بی تردید یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس را می توان تشکیل بسیج، به عنوان مجموعه ای تاثیرگذار با ظرفیت و توانمندی های بی نظیر که بی منت در اختیار مردم، آرمان های انقلاب و حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار دارد دانست، مجموعه ای که توانسته نه تنها در عرصه دفاع از ایران اسلامی، که در زمینه های مختلف، به رشد و توسعه کشور کمک نماید و در بزنگاه های مهم، پشتیبان کشور و مردم باشد.

امام خمینی(ره) به عنوان بزرگترین و اثرگذارترین رهبر انقلابی در دوران معاصر که توانست با حرکت استقلال طلبانه، آزادی خواهانه و دینی خویش، بساط ظلم را برچیده و حکومت اسلامی مبتنی بر مردم سالاری دینی را بنیان گذارد، از ابتدای نهضت، انقلاب، پیروزی، دفاع مقدس و ... بر عنایت الهی و حمایت و همراهی مردم تکیه داشت و همین دیدگاه عامل موثری برای بسیج عمومی جامعه بود تا بتوان در برابر انبوهی از مشکلات داخلی در ابتدای پیروزی و پس از آن دشمنی و توطئه مداوم و مستمر دشمنان و ایادی استکبار که در جنگ تحمیلی بروز و ظهور داشت و پس از آن نیز تا امروز در قالب ها و شکل های مختلف اعم از تحریم، نفوذ، تهاجم و شبیخون فرهنگی و ... ادامه دارد مقابله نماید.

تشکیل بسیج مستضعفین با فرمان حضرت امام خمینی (ره) که زیربنای فکری و اندیشه ای  آن در زمان حضور معمار کبیر انقلاب اسلامی در نجف اشرف شکل گرفته بود، شجره طیبه‌ ای شد برای حضور گسترده و همه جانبه مردم که همواره و در همه عرصه ها اعم از  دفاع، مقابله با فتنه‌ های مختلف علیه مردم و نظام، سازندگی، عمران و پیشرفت کشور، کمک و حمایت از مردم در وقایع و حوادث، علم و فناوری و ... درخشید و با نگاه راهبردی امام(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مسیر خود را با قوت پیش برد و امروز به الگوئی برای کشورهای خواهان استقلال و آزادی نیز مبدل گردید.

بسیج، هویت خود را از آموزه ها، ایثار و فداکاری عاشورا دریافت می کند و با نگاه به ارزش های الهی و دینی و به صحنه آوردن ظرفیت های مردمی، در راه تحقق تمدن نوین اسلامی و ارائه الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت گام برمی دارد چنانچه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این خصوص می فرمایند: "تناسبی میان هویت و حقیقت بسیج با هویت محرم و عاشورا وجود دارد. بسیج افتخار دارد که پیرو مکتب عاشوراست. البته عاشورا اوج فداکاری و ایثار است؛ همه تاریخ، همه عالم، مسئله عاشورا و حسین ابن علی (ع) و اصحاب وفادار او را با این خصوصیت شناخته اند؛ فداکاری، ایثار در راه خدا و در را تحقق اهداف الهی... برجسته ترین خصوصیت عاشورا همین فداکاری و شهادت است. بسیج همین راه است؛ همین حرکت است، همین هدفهاست، همین ابزارها و همین وسیله است. بسیج جمع فداکاری از مردمند، برای مردم.... در هر کار خیر؛ این حرکت بسیج است؛ حرکتی مردمی برای مردم، در دل مردم، از خود مردم، از همه قشرها، زنان، مردان، مردان جوان، پیران، نوجوانان، از اصناف گوناگون؛ یعنی تشکیل یک مجموعه حزب الله واقعی".

امروز نیز این درخت تنومند که مملو از ایثار و از خودگذشتگی بوده و هست با ضرورت حفظ هویت مردمی خود، بستر ساز تحولات مختلفی در کشور است و می بایست همچون دوران درخشان دفاع مقدس با تقویت و تربیت نیروهای جهادی، فرهنگ و ارزش های جهادی، روحیه جهادی و مدیریت جهادی زمینه حضور گسترده تر مردمی و نقش آفرینی در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... را دنبال نماید.

با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان دفاع از کشور و نظام به ویژه بسیجی سلحشور و قهرمان، سردار حاج قاسم سلیمانی،  هفته بسیج را به همه ملت بزرگ ایران و بسیجیان سربلند و به ویژه همکاران عزیز بسیجی در هلال احمر تبریک می گوئیم.

 

پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر