Print Logo
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر یکشنبه 23 آبان 1400 ساعت 21:00

بر تسریع امدادرسانی به حادثه‌دیدگان زلزله هرمزگان تاکید کرد


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در تماس‌های تلفنی جداگانه با مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات، مختار سلحشور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان و حجت الاسلام شهابی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان در جریان روند فعالیت‌های امدادی و درمانی هلال احمر به حادثه‌دیدگان زلزله اخیر قرار گرفت‌.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه، حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در این ارتباط‌ تلفنی، گزارش وضعیت و عملکرد جمعیت هلال‌احمر و اقدامات انجام‌شده را دریافت و توصیه‌های لازم را در کمک به حادثه دیده گان بیان کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در این تماس تلفنی همچنین بر تسریع روند امدادرسانی به حادثه دیدگان تاکید کرد‌.

وی ضمن استماع گزارش‌های رئیس سازمان امدادونجات، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه، توصیه‌های لازم را در راستای حفظ آمادگی کامل همه دستگاه‌های ذیربط برای امدادرسانی و ارائه خدمات به مردم حادثه دیده ارائه کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در این تماس‌ها با بیان اینکه هلال احمر همیشه جزء اولین ها در امداد رسانی بوده است، گفت: امیدواریم با حضور میدانی، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با انجام وظایف خود بتواند درد و آلام مردم رنج دیده در این حادثه را کاهش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی، خدمت رسانی به مردم حادثه‌ دیده‌ را در این شرایط بسیار مهم و دارای ارزش‌معنوی دانست و خواستار بسیج تمامی امکانات و توانمندی‌های هلال احمر در این جهت شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگو با رئیس سازمان امدادونجات و پس از گزارش وی درباره اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه وقوع زلزله و نتایج بررسی‌های آنان، خاطر نشان کرد: تمامی سازمان‌های امدادی و به ویژه هلال احمر باید در این شرایط در آمادگی کامل بوده تا در صورت بروز حادثه بتوانند در کمترین زمان ممکن بهترین امدادرسانی را داشته باشند.

لازم به ذکر است، رئیس سازمان امدادونجات، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان هرمزگان و 

مدیرعامل  جمعیت هلال احمر نیز در گفت وگوی‌های تلفنی به ارائه گزارشی از ارائه خدمات جمعیت هلال احمر و همچنین فعالیت‌‌های امدادی پرداختند‌.

در استان هرمزگان وضعیت قرمز اعلام شده و تیم های ارزیاب برای برآورد خسارت احتمالی به منطقه اعزام شدند.

بنا به گفته‌ مقامات مسئول تیم‌های ارزیاب از خانه های هلال شهرستان‌های جنوبی و غربی به مناطق متاثر از این زمین لرزه نیز اعزام شدند.

طبق گزارش‌های دریافتی ۴۴۸ روستا متاثر از زلزله شده‌اند که تلفات جانی در بر نداشته است.