Print Logo
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر تاکید کرد شنبه 22 آبان 1400 ساعت 15:56

ضرورت تقویت روحیه معنوی اعضاء هلال‌احمر با حضور طلاب


مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: حضور روحانیون و طلاب در جمعیت هلال احمر فرصت مناسبی برای تقویت روحیه معنوی و آمادگی امدادگران برای حمایت‌های روانی در حوادث را فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت‌الاسلام بهزاد پیروزفر در جلسه «هم‌اندیشی دبیران کانون‌های طلاب جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی» به مناسبت هفتاد و چهارمین سالروز تأسیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر مطالبی را در این خصوص بیان نمود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در این هم‌اندیشی با اشاره به آیه شریفه «وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا» گفت: تمامی فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر که در راستای نجات جان انسان‌ها و تسکین آلام بشری است از نظر دین مبین اسلام از جایگاه و ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

حجت‌الاسلام بهزاد پیروزفر با اشاره به این مطلب که اعضای جمعیت هلال احمر ابتدا در معاونت جوانان وارد می‌شوند، افزود: اعضا در این معاونت سازماندهی و آموزش می‌بینند، از این رو فعالیت همه کانون‌های معاونت جوانان اعم از غنچه‌های هلال، دانش‌آموزی، دانشجویی، آزاد و طلاب از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به تقویت روحیه معنوی و آمادگی امدادگران برای حمایت‌های روانی در حوادث مختلف ادامه داد: حضور روحانیون و طلاب در جمعیت هلال احمر زمینه مغتنمی برای تقویت این فعالیت‌ها و تسهیل در رسیدن جمعیت به اهداف عالیه خود است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی زمینه‌سازی برای آموزش‌های عمومی و تخصصی طلاب را یک امر ضروری و لازم دانست و تصریح کرد: این امر باید با سرعت و کیفیت مناسب صورت پذیرد تا در آینده نزدیک شاهد حضور و فعالیت طلاب در همه فعالیت‌های فرهنگی و امدادی این سازمان باشیم.

پیروزفر با اشاره به جلسه هماهنگی و کارشناسی معاونت پرورشی اداره‌ کل آموزش و پرورش و جمعیت هلال‌احمر استان در راستای اعزام روحانیون عضو کانون‌های طلاب به کانون‌های دانش‌آموزی جمعیت استان به منظورتقویت طرح دادرس گفت: ایجاد ارتباط مؤثر و مفید بین تمامی کانون‌های شاخه‌های معاونت جوانان ضروری است و این یک مسئله مهم و زمینه‌ای برای همبستگی و تعامل در سایر فعالیت‌های جمعیت است و با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته پس از بازگشایی مدارس، زمینه اعزام طلاب عضو کانون‌های جوانان به ۳۵۰ کانون دانش‌آموزی را فراهم خواهیم کرد.

امیر جعفرزاده، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از حضور دبیران کانون‌های طلاب سراسر استان و همچنین تبریک سالروز تأسیس سازمان جوانان، گفت: آموزش کمک‌های اولیه، آموزش‌های همگانی مقابله‌ با مخاطرات در همه کانون‌ها علی‌الخصوص  کانون طلاب باید انجام شود تا در زمان اعزام به عنوان مبلغ به مناطق مختلف، آموزش‌های خودامدادی را جهت افزایش آگاهی مردم و کاهش اثرات سوانح ارائه کنند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی نیز در سخنانی ضمن تشریح فعالیت‌های کانون‌های طلاب در استان اشاره کرد: کانون‌های طلاب نهادی غیردولتی است که با رویکرد توحیدی و براساس تعالیم دینی و انقلابی به منظور تحقق اهداف هلال‌احمر در حوزه‌های علمیه سراسر کشور تشکیل می‌شود.

نجف آذرنیوتور افزود: ۱۷ مرکز امور جوانان در سطح استان وجود داشته و ۱۳ کانون طلاب در شهرستان‌ها فعالیت دارند و طی انتخابات دبیران این کانون‌ها انتخاب شده است. 

در پایان برنامه از دبیران برتر کانون‌ها توسط مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه و معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.