Print Logo
جمعه 21 آبان 1400 ساعت 19:21

اجرای طرح مشترک یاس با عنوان یاوران آسیب ستیز در استان قم


طرح مشترک یاس با عنوان یاوران آسیب ستیز در تعامل مشترک کمیته امداد امام خمینی(ره)، جمعیت هلال احمر و ستاد پیشگیری از اعتیاد استان قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت‌الاسلام فقیه نماینده ولی فقیه در هلال احمر استان قم در خصوص این طرح گفت: جلوگیری از موازی کاری سازمانی و هماهنگ و هم افزائی بین سازمان ها لازم و بسیار تاثیر گذار خواهد ود.

وی تصریح کرد: بسیاری از معضلات و آسیب ها ابعاد پنهانی دارد و باید به خوبی آسیب شناسی و فرهنگ سازی شود و همسویی بین دستگاه ها اهمیت زیادی در تحقق اهداف دارد چرا که در آن صورت با کار تخصصی و مکانیزه کردن برنامه ها می توان آسیب ها را درمان کرد .

سید محسن صالحی معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم  نیز در خصوص این طرح که به میزبانی مجتمع فرهنگی و تربیتی ولایت برگزار شد اظهار داشت: این دوره در امتداد فاز دوم طرح یاس با عنوان یاوران آسیب ستیز ویژه ۶۵ نفر از بانوان تحت حمایت برگزار شده است.

وی افزود: در قالب این طرح که برای دختران 20 تا 35 سال طراحی شده تسهیلات و امتیازات ویژه‌ای برای اعضای شرکت کننده در نظر گرفته شده است و آموزش‌های آنان در طی 4 روز شامل دوره مقدماتی کمک های اولیه هلال احمر، دو‌ مهارت از مهارتهای زندگی و پیشگیری از اعتیاد به مدت 22 ساعت می باشد.

صالحی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در طرح یاس پس از قبولی در آزمون و دریافت مدرک نیز امکان همکاری به عنوان نیروی داوطلب در خانه های هلال را خواهند یافت.

همچنین عباس جوشقانیان قائم مقام کمیته امداد استان در حاشیه برگزاری این طرح و دیدار متولیان اجرای طرح به عنوان میزبان سازمانی برنامه‌ها نیز گفت: برای یک نیروی هلال احمر بهترین توشه در کنار مهارت های علمی لازم، صبر و تاب آوری و ارتباط موثر است که خوشبختانه در این دوره در نظرگرفته شده است.

در ادامه برنامه، رجبی دبیر کمیته هماهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان قم نیز بیان کرد: همسویی بین دستگاه ها، مهم و ایده آل است و اهمیت زیادی در دستیابی به اهداف مشترک در رفع آسیب های اجتماعی دارد و خوشخبتانه استقبال بانوان از این طرح بسیار خوب است و قطعا این آموزش ها و ارائه مباحث روانشناختی می تواند موجب تغییر مسیر زندگی آنها شود.

گفتنی است در پایان این دوره به هر یک از بانوان شرکت کننده نیز هدایایی تقدیم شد.