Print Logo
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر کرمان سه‌شنبه 18 آبان 1400 ساعت 13:37

باید برای حرکت در مسیر نیت یک وقف تلاش کرد


تلاش و نظارت برای احیاء موقوفات در جهت نیت واقف از وظایف مهم حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام سجادی با تشریح فعالیت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در زمینه موقوفات، هلال احمر استان کرمان را یکی از بزرگترین استان‌های برخوردار از موقوفات دانست و گفت: فعالیت بیمارستان ویژه نیازمندان، مرکز خدمات درمانی، زایشگاه و همچنین پرورشگاه دختران، از مهم‌ترین فعالیت هایی است که با نظارت بر نحوه انجام آنها از سوی دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان کرمان در حال ارائه خدمت به مردم و به عنوان وقفیات جاری است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان کرمان با اشاره به وقفیات موضوع در شهرستان رفسنجان این استان افزود: در سنوات گذشته درآمد حاصل از این موقوفات با هزینه کرد آن ها برابری می‌کرد، لیکن در سال گذشته با پیگیری و همدلی تمامی حوزه‌ها، این موقوفات، به درآمدهای مطلوب دست یافته است.

حجت الاسلام سجادی به سنددار نمودن ۵۰ مورد وقف در استان کرمان اشاره کرد و گفت: نظارت بر این وقفیات از اولویت فعالیت‌های نظارتی دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان کرمان است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، کرمان را پهناورترین استان کشور دانست و تصریح کرد: علی رغم فاصله هزار کیلومتری از شهرستان‌های شمالی و جنوبی این استان، برنامه بازدید از پایگاه های امداد و نجات به منظور سرکشی و دیدار چهره به چهره با نجاتگران که درقلب حوادث به همنوعان خدمت می کنند همواره در دستور کار این دفتر قرار دارد.

همفکری، همیاری و همراهی با طرح هایی همچون کاروان های سلامت ویژه رسیدگی به مناطق محروم، توزیع بسته های کمک معیشتی در بین نیازمندان واقعی و پیشبرد مباحث فرهنگی- معرفتی با جوانان عضو جمعیت هلال احمر استان، برخی از مهم‌ترین فعالیت هایی بود که مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان کرمان در مسئله همکاری با حوزه‌های مختلف هلال به آن اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از برنامه هایی که از سوی این دفتر پیگیری می‌شود برگزاری نشست ها و جلسات با خیرین و صاحبان مراکز بزرگ تجاری و صنعتی به منظور جذب و کمک برای خدمت به نیازمندان است.

کانون های فعال طلاب در هلال احمر کرمان

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان کرمان با تاکید بر نقش مهم کانون‌های طلاب به عنوان مبلغان و مروجان اهداف انسان‌دوستانه جمعیت هلال احمر، از فعالیت ۱۴ کانون طلاب در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با تفاهم و همکاری حوزه های علمیه هرگونه فعالیت آموزشی امدادی در کانون های طلاب اجرایی می شود.

حجت الاسلام سجادی توجه به فعالیت‌های فرهنگی را یکی دیگر از اقدامات مهم و اساسی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر دانست و گفت: حضور مستمر در فضای مجازی به منظور برگزاری و انتشار محتوای فرهنگی از مهم ترین این فعالیت هاست.

دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان، برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، برگزاری جلسات اعیاد و مناسبت های مذهبی و تقدیر از ۴۴ زوج جوان و همچنین حضور در طرح ملی یاس به جهت برنامه‌ریزی برای تسهیل گری در امور خانواده نیز از دیگر مواردی بود که از سوی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان کرمان مطرح شد.

حجت الاسلام سجادی در پایان بار دیگر با مهم برشمردن فعالیت های نظارتی در کلیه امور و شرکت در جلسات، بر ارتقاء سطح آموزش های امدادی در کانون های طلاب حوزه های علمیه تاکید کرد.

40060011/9/2021 1:36:15 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2021/11/202111103537564085_Thum.jpg
40060011/9/2021 1:36:23 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2021/11/202111105271548390_Thum.jpg