Print Logo
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر آذربایجان شرقی سه‌شنبه 4 آبان 1400 ساعت 03:52

تعامل با حوزه‌های مختلف هلال احمر، رمز موفقیت در فعالیت ها


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام واعظی در گفتگو با این پایگاه ضمن اشاره به فعالیت‌های ۶ ماهه ابتدایی سال جاری گفت: مبنای فعالیت‌های این حوزه، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی ستادی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی با تاکید بر سرلوحه قرار دادن اخلاص در کارها افزود: همواره تلاش کرده ایم تا با در نظر گرفتن خواسته ها و مشکلات مراجعین، پیگیر رفع و به نتیجه رسیدن آنها باشیم.

حجت‌الاسلام واعظی به حضور در جمع امدادگران و نجاتگران پایگاه های امداد و نجات بین شهری اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال و در طول حدود 6 ماه تمامی پایگاه های استان مورد سرکشی و بازدید قرار گرفته است.

وی ارتباط موثر و تنگاتنگ با سایر حوزه‌ها در جمعیت هلال احمر را لازمه پیشبرد اهداف دانست و خاطرنشان کرد: هرگونه موفقیت در کار لازمه تعامل و همکاری است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، انجام فعالیت های گسترده فرهنگی را از مهمترین اقدامات ۶ ماهه اول دانست و تصریح کرد: تشکیل و راه‌اندازی گروه‌های مختلف فرهنگی تعاملی با هدف ترویج و گسترش معارف و شعائر دینی، پیام های معرفتی و فرهنگی از جمله این فعالیت هاست.

همکاری در فعالیت‌های جهادی و مناسبتی با بسیج و بهره‌گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه و کانون‌های طلاب، مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی خانه‌های هلال در سراسر استان و همچنین برگزاری جلسات مشترک با خیرین به منظور جذب کمک های نقدی و غیر نقدی برای توزیع در بین خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده از پاندمی بیماری کووید از فعالیت‌های دیگری بود که مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی به آن اشاره کرد.

حجت الاسلام واعظی رمز موفقیت و نتیجه بخشی فعالیت های فرهنگی را استمرار و صبر دانست و تاکید کرد: همکاری همه حوزه‌ها به ویژه در دو سال اخیر در مباحث فرهنگی و بستر فضای مجازی پیگیری می‌شد بسیار ارزشمند است.

وی در بخش دیگر این گفتگو به راه‌اندازی 30 کانون طلاب در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: آموزش و آماده ‌سازی طلاب برای رویارویی با حوادث و سوانح در کنار سایر نیروهای امدادگر همواره در دستور کار حوزه نمایندگی ولی فقیه بوده که با استقبال حوزه ها و مدارس علمیه نیز همراه است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در ادامه به فعالیت‌های گسترده کانون‌های طلاب در موضوعات اجتماعی به ویژه در مسئله بیماری کووید ۱۹ اشاره کرد و گفت: حضور این عزیزان در کنار کادر درمان در بیمارستانها و همچنین فعالیت در امر تدفین و تغسیل متوفیان ناشی از کرونا، از فعالیت های بارز این کانون‌ها از ابتدای شروع این ویروس منحوس بوده است

وی در پایان به حضور طلاب عضو جمعیت هلال احمر در مسئله ساخت و ساز منازل مسکونی آسیب دیدگان ناشی از زلزله ورزقان اشاره کرد و گفت: این گونه فعالیت‌ها در کنار مباحث فرهنگی معرفتی می‌تواند زمینه ساز همدلی، اتحاد و هماهنگی بیشتر برای خدمت به مردم شود.

40060010/26/2021 3:48:41 AMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2021/10/202110108575000544_Thum.jpg