Print Logo
نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر  شنبه 1 آبان 1400 ساعت 10:26

نبی مکرم اسلام(ص)، اسوه کامل عبودیت و  بندگی 


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در پیامی فرارسیدن میلاد با سعادت پیامبر اعظم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و همچنین ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) را به عموم مسلمین جهان تبریک و تهنیت گفت. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر؛ متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی به این شرح است:


بسم‌الله الرحمن‌الرحیم 
هفدهم ربیع الاول میلاد با سعادت پیامبر اعظم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق (ع) بنیانگذار مکتب شیعه، بر تمامی مسلمانان در سراسر گیتی مبارک و خجسته باد.

این روز فرخنده تجلی اراده الهی در برگزیدن پیامبری از جنس بشر است تا اسوه کامل عبودیت و  بندگی به همگان معرفی شود . پیامبر اسلام (ص) در تمام ادوار تاریخی و برای تمام جهانیان، پیامبر لطف، رحمت و مهربانی است، وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلَّا رَحْمَةً للعالمین. (و ما تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستاده‌ایم). این واقعه عظیم را نباید تنها در یک روز از سال یادآوری کرد و گرامی داشت بلکه باید به عنوان سرمشق و نمونه در اشکال و موضوعات مختلف در طول سال و در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی زندگی جاری و ساری گردد. 
میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام، در واقع فرصتی مغتنم و هنگامه‌ای مبارک برای توجه ویژه به تمامی مکارم اخلاقی است تا بتوانیم در سایه‌ی آن نور ملکوتی، حرکت به سوی آرامش، تقوا، ایمان و برابری را با یکدیگر به اشتراک گذاریم. 
دربرهه کنونی امت اسلامی بیش از هر زمان دیگری به بازگشت به سیره نبوی مبنی بر تحکیم برادری و دوستی، دوری از اختلاف و تفرقه نیاز دارد. گرامیداشت هفته وحدت، گرامیداشت اخوت و برادری و تجدید پیمان با اسلام و آرمان‌های نظام اسلامی است.

در جهان امروز که بدخواهان جهان اسلام با تفرقه‌افکنی در میان مسلمین، برای رسیدن به منافع پست و غیرانسانی خود تلاش می‌کنند، تنها مسیر نیل به پیروزی در مقابل دشمنان جهان اسلام، باور به‌ضرورت وحدت و اهمیت وحدت کلمه مسلمین و پرهیز از هرگونه اختلاف و مجادله بین مذاهب و اقوام است. 
همچنین هفدهم ربیع الاول میلاد فخر عترت و نبوت، بنیانگذار و موسس فقه جعفری حضرت امام جعفر صادق (ع) است و امیدوارم با الهام از سیره و زندگی سراسر درس و سخنان گهربار این امام رئوف و بزرگوار، پیرو واقعی مکتب ایشان باشیم. 
اینجانب فرارسیدن این اعیاد سعید را به مسلمین جهان و ملت سرافراز و ولایت مدار ایران اسلامی، خصوصا کارکنان، داوطلبان، امدادگران و جوانان جمعیت هلال احمر که در سال های گذشته خالصانه در مقابله با شیوع ویروس کرونا مجاهدت کردند تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم. 


عبدالحسین معزی
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر