Print Logo
در هلال احمر خراسان شمالی انجام شد دوشنبه 26 مهر 1400 ساعت 04:02

برنامه ریزی برای تشکیل تیم واکنش سریع طلاب


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با تشریح فعالیت های این حوزه، از برنامه ریزی برای تشکیل تیم واکنش سریع طلاب خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی در گفتگو با این پایگاه، با تاکید بر نقش پراهمیت نظامنامه حوزه نمایندگی ولی فقیه، این نظام‌نامه را چراغ راهی برای حرکت در مسیر انجام وظایف محوله و همچنین راهگشای ابهامات پیش از آن دانست و گفت: بر اساس این نظام نامه به عنوان یک سند بالادستی، اکنون دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در استان ها می توانند برنامه های مدون نظارتی، هدایتی، مشورتی و فرهنگی خود را بر اساس نیاز و ضرورت انجام دهند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان خراسان شمالی با تقدیر از حجت‌الاسلام والمسلمین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به منظور تلاش در جهت اعتلای اهداف این حوزه و حمایت‌های همیشگی از دفاتر استانی افزود: آنچه در جمعیت هلال احمر استان خراسان شمالی در موضوع مباحث نظارتی شکل می‌گیرد، اکنون به موقوفات، املاک، اموال و حبه های مردمی اختصاص دارد.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی تصریح کرد: تمام تلاش دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان خراسان شمالی بر آن است تا علاوه بر حل مشکلات و موانع احتمالی موجود، حدود شرعی و قانونی در وقفیات و عموم فعالیت های جمعیت هلال احمر رعایت شود.

وی با تاکید بر لزوم حفظ نیات واقف، به نصب تابلوهای شرح وقف و نیت واقفین در موقوفات استان اشاره کرد و افزود: در خصوص مباحث و هدایای مردمی نیز تلاش می‌شود تا این هدایا بر اساس نیات خیرین در مسیر اصلی خود صرف شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نشست‌ها، بازدیدها و پیگیری‌های مستمر را لازمه مباحث و وظایف نظارتی این حوزه دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی توجه جدی به مسائل فرهنگی و اشاعه و ترویج آنها را از دیگر اقدامات حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر دانست و افزود: تلاش می‌کنیم تا با به کارگیری همه اعضا و کارکنان جمعیت هلال احمر استان و با استفاده از تمام ابزارهای ارتباطی مسائل فرهنگی را نهادینه کنیم.

وی توجه ویژه برای فعالیت بیش از پیش هیئت جوانان حضرت علی اکبر علیه السلام جمعیت هلال احمر را نمونه بارزی از فعالیت‌های فرهنگی دانست و گفت: برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در فضای باز با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در قالب هیئت عزاداری حضرت علی اکبر علیه السلام از جمله فعالیت‌های موثر این حوزه بود که با استقبال بسیار خوب کلیه کارکنان امدادگران و اعضای جمعیت هلال احمر همراه شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا با بهره گیری از تجربه خوب همدلی گروهی، فعالیت این هیئت را برای تمامی مناسبت های مذهبی در طول سال حفظ کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی با تقدیر از فعالیت‌های انساندوستانه جوانان و خدمات عام المنفعه آنها، اردوی جهادی و موفق در منطقه کال شور و جرگلان با حضور ۵۰ عضو کانون‌های جوانان طلاب و همچنین ۴۰ عضو کانون طلاب خواهران را یکی دیگر از فعالیت‌های فرهنگی تاثیرگذار جمعیت هلال احمر خراسان شمالی برشمرد و افزود: در این اردوی جهادی علاوه بر فعالیت‌های عمرانی و کارگاهی، خواهران طلاب نیز نسبت به فعالیت های پشتیبانی و همچنین برگزاری کلاس های معرفتی دینی اقدام کردند.

برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوعات و در مناسبت‌های مختلف تشویق و ترغیب جوانان و حضور در کنار آنان برای مشارکت در طرح کمک های مومنانه نیز از دیگر فعالیتهای فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان خراسان شمالی بود که حجت الاسلام والمسلمین رضایی با آن اشاره کرد.

برنامه ریزی برای تشکیل تیم واکنش سریع طلاب

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان شمالی با تاکید بر اهمیت مسئله‌ی آموزش امداد و کمک های اولیه ویژه طلاب، از برنامه ریزی برای تشکیل تیم واکنش سریع طلاب عضو جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا با تعامل موثر و کارآمد با حوزه های علمیه و بر اساس رسالت جمعیت هلال احمر این آموزش ها را برای خانواده های طلاب نیز برگزار کنیم.

از ضد عفونی کردن معابر تا حضور بر بالین بیماران

وی در پایان با تقدیر از اعضای کانون‌های طلاب هلال احمر به منظور تلاش و همراهی این نهاد مردمی در رسیدن به اهداف انسان‌دوستانه آن خاطرنشان کرد: حضور این عزیزان در برنامه‌ریزی تب سنجی مبادی ورودی شهرها، تغسیل و تدفین بیماران کرونایی و کمک به کادر درمان، تنها بخشی از خدماتی است که از سوی اعضای کانون های طلاب به جامعه ارائه شده است.

40060010/18/2021 3:59:50 AMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2021/10/202110102956067311_Thum.jpg
40060010/18/2021 3:59:26 AMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2021/10/202110100227031476_Thum.jpg