Print Logo
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان داوطلبان هلال احمر تاکید کرد یکشنبه 25 مهر 1400 ساعت 15:08

توانمندسازی مددجویان؛ اولویت طرح‌های داوطلبانه


مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان داوطلبان هلال احمر از طرح نذر آب چهار در شهرستان هیرمند بازدید کرد و چالش اصلی استان سیستان و بلوچستان را حل معضل خشکسالی در این منطقه دانست.

 


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر، طرح نذر آب چهار با هدف تامین آب پایدار در استان‌های محروم جنوبی اجرایی می‌گردد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید مهدی موسوی‌نیا مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان داوطلبان هلال احمر در سفر یک روزه به همراه تیم جهادی هلال احمر استان مازندران و به منظور ارزیابی از فعالیت‌های انجام شده، به شهرستان هیرمند سفر کرد و با مدیران استانی دیدار و گفت ‌وگو نمود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان داوطلبان هلال احمر با تاکید بر اهمیت مساله توانمندسازی مددجویان در طرح‌های داوطلبانه، گفت: در طرح نذر آب چهار تا حدودی به این موضوع مهم پرداخته شده است، اما نیاز و چالش اصلی استان سیستان و بلوچستان که مدیران استانی نیز بر آن تاکید داشتند، حل معضل خشکسالی در این منطقه است، که با احیا تالاب‌ها و چاه‌ها قابل حل است و باید به شکل علمی و اصولی این موضوع در اولویت مسئولان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید مهدی موسوی‌نیا ضمن قدردانی از خیران و داوطلبان مشارکت کننده در طرح نذر آب چهار، عملکرد این جهادگران را مثبت ارزیابی و خاطر نشان کرد: مطالبه مردم سیستان و بلوچستان فعالیت‌ها و اقدامات گسترده تر و جامع تر است و باید مسئولان امر به صورت جدی این مطالبه را پیگیری کنند.

بنا به گفته  مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان داوطلبان هلال احمر، حل چالش خشکسالی ثمرات بسیاری همچون رونق کشاورزی و ایجاد اشتغال را برای مردم سیستان و بلوچستان به دنبال دارد.

در طرح مشارکت جهادگران استان مازندران در شهرستان هیرمند 121 تانکر آب،3300 کیلو آرد، 3000 قوطی کنسرو ماهی و کنسرو لوبیا، 80 دستگاه تصفیه آب، 20 هزار ماسک و 2000 ژل ضدعفونی، 200 بسته غذایی و 300 کیلو برنج، 200 تخته پتو، 400 کیف مدرسه به همراه400 بسته لوازم التحریر و مقادیر متنابهی از سایر ملزومات موردنیاز ساکنان منطقه به ارزش 5 میلیارد و 770 میلیون ریال درقالب طرح نذر آب4 میان هموطنان متاثر از خشکسالی و کرونا توزیع شده است.

جمعیت هلال احمر با توجه به مسئولیت اجتماعی و رسالت ذاتی صیانت از کرامت انسانی و پاسداشت فرهنگ بشردوستی، تاکنون سه برنامه ملی را تحت عنوان نذرآب برای کمک به آسیب دیدگان از خشکسالی در استان سیستان و بلوچستان به اجرا درآورده است.

گفتنی است برنامه نذر آب4 از 17 تا 20 مهر با حضور تیم‌های مجهز داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران در شهرستان هیرمند استان سیستان و بلوچستان اجرا شد.

سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی افزون بر ۲۰ سال و وزش بادهای موسمی ۱۲۰ روزه و مونسون (بادهایی که شبیه به نسیم دریا بوده، اما سرعت وزش آنها شدیدتر و هماهنگ تر است و در زمان های خاصی از سال نیز جریان دارند) در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان های شدید و گرد و غبار روبه رو است که گاه سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از ۲۰ برابر حد استاندارد می شود.

این استان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی به طور همزمان در آن محتمل است، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا معمولا تا بیش از ۵۰ درجه و ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیل های مقطعی وجود دارد.