Print Logo
پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر به مناسبت فرارسیدن روزهای پایانی ماه صفر دوشنبه 12 مهر 1400 ساعت 16:09

پیامبر اسلام (ص)، پیامبر رحمت و مهربانی


نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر در آستانه سالروز رحلت رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، شهادت کریم آل طه امام حسن مجتبی(ع) و شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ متن پیام حجت الاسلام و المسلمین معزی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

  روزهای پایانی ماه صفر ایام عزای اهل‌بیت علیهم‌السلام و روزهای حزن مسلمانان، دلدادگان و ارادتمندان خاندان پیامبر اعظم مصادف با رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام پیامبر نور و رحمت و اخلاق، انسان کامل حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله و سلم ،شهادت کریم آل طه امام حسن مجتبی(ع) وشهادت هشتمین ستاره آسمان امامت حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) است.

28 صفر، سالروز رحلت آخرین فرستاده خدا، اسو‌ه اخلاق در جهان، حضرت رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله و روز آخر صفر روز غمبار سالگرد شهادت غریبانه امام علی بن موسی الرضا(ع) است.

یکی از ویژگی‌های رسول گرامی اسلام (ص) و معصومین (ع)، رحمت عام و فراگیر آنان نسبت به تمام اهل عالم است. بخشندگی از زیباترین آموزه‌های اخلاقی در سیره این بزرگواران است که نقش سازنده و مؤثری را جهت گرایش انسان‌ها به سوی حق و عدالت ایفا می‌کند.

پیامبر اسلام (ص) در تمام ادوار تاریخی و برای تمام جهانیان، پیامبر لطف، رحمت و مهربانی است، وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلَّا رَحْمَةً للعالمین. (و ما تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستاده‌ایم.)

آیین اسلام را پیامبر با حب و مهر بنیانگذاری کرده است و بشر برای تکامل راه خود، نیاز به نهادینه‌ سازی این اخلاق و سیره رفتاری دارد. همان‌طور که پیامبر اسلام می‌فرماید:"به راستی که من برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شده‌ام. (بُعِثتُ لِاُتَمّمَ مَکارِمَ الاخلاق) ". اگر چه دیگر پیامبران نیز مروجان اخلاق در جامعه خود بوده‌اند، پیامبر اسلام (ص) اخلاق را به نقطه نهایت و غایی خود رساند و اخلاقی را بنیان نهاد که زندگی دنیا و آخرت را سعادتمند می‌سازد.

بی‌تردید، راه رستگاری بشر تمسک به اهل‌بیت است و گام گذاشتن در مسیر معرفت و حقانیت ائمه و بزرگان دین اسلام می‌تواند بشریت را به سوی سعادت دنیوی و اخروی نزدیک کرده و مسیر توحید و تقوی را به ما نشان دهد.

اینجانب این ایام سوگواری را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه کارکنان، امدادگران، داوطلبان و جوانان عضو جمعیت هلال احمر تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم. امید آنکه در این سال که همه‌ شئون زندگی تحت تاثیر بیماری عالمگیری واقع شده است زنده نگاه‌داشتن یاد و سیره معصومین (ع) تاثیری مضاعف در کاهش رنج زندگی مردمان داشته باشد.

عبدالحسین معزی

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران