Print Logo
به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر اجرایی ‌شد شنبه 10 مهر 1400 ساعت 18:29

پنجمین طرح کتابخوانی "معاشرت با کتاب"


پنجمین دور از سلسله مسابقات کتابخوانی با عنوان «معاشرت با کتاب» به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اجرایی ‌شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر قرار است در این طرح نزدیک به 300 نفر از امام جماعات مرتبط با جمعیت هلال احمر به بازخوانی کتاب شریف اصول کافی یکی از عظیم‌ترین، بی نقص‌ترین و معتبرترین مجموعه‌های روایی در فرهنگ شیعه می‌پردازند.

مولف کتاب عالم پرآوازه و کم نظیر امامیه، محمد بن یعقوب بن اسحاق کلینی است که هم عصر چهار نائب خاص حضرت حجت(عج) بوده است. مطالعه کتاب مفصل و چهار جلدی اصول کافی به قلم مرحوم کلینی به خاطر حجم زیادش برای همگان ممکن نیست، از طرفی این کتاب احادیثی کاربردی با موضوعات عقاید شیعه، زندگی ائمه و بایدها و نبایدهای رفتاری مسلمانان از معصومین را شامل می‌شود که حیف است جامعه شیعی از آن محروم باشد. از این رو محمد مهدی رضایی، دست چینی مختصر و کاربردی در موضوعات مختلف از این متن مفصل و چهار جلدی را استخراج کرده و تحت عنوان گزیده اصول کافی با ترجمه‌ای روان و قابل فهم برای عموم توسط نشر معارف منتشر کرده است. این گزیده در قطع پالتویی و ۱۹۲ صفحه است تا به حال بیش از هشت بار تجدید چاپ شده است.

کتاب گزیده اصول کافی مجموعه ای متنوع، جالب و البته کاربردی از روایات بخش «اصول کافی» را در خود جای داده است و در انتخاب احادیث آن تلاش شده که احادیث عمومی، مورد نیاز نسل جوان باشد، امید که هر حدیث این مجموعه، پاسخگوی نیازی از نیازهای فکری، عقیدتی، اخلاقی و تربیتی نسل امروز باشد.

ائمه جماعات همکار با جمعیت هلال احمر می‌توانند با مراجعه به دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه و دیگر همکاران در استان‌ها ضمن ثبت نام، این کتاب را دریافت نمایند.

معاونت فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر در نظر دارد تا با برنامه‌ریزی‌های منجسم و بهره‌گیری از مناسبت‌های مذهبی در سال جدید هر چه بیشتر خانواده جمعیت هلال احمر، خصوصا مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه، ائمه جماعات و طلاب داوطلب را در جهت فرهنگ سازی کتاب و کتابخوانی همراه سازد.

128091510/2/2021 6:29:18 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2021/10/202110106529361913_Thum.jpg