Print Logo
یکشنبه 4 مهر 1400 ساعت 14:43

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی درگذشت علامه حسن زاده آملی (ره) را تسلیت گفت


نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر در پی ارتحال علامه حسن زاده آملی (ره) عالم فرزانه و عارف پارسا پیام تسلیتی صادر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی، نماینده رهبر معظم انقلاب درگذشت علامه حسن زاده آملی (ره) عالم فرزانه و عارف پارسا را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین معزی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

 

ارتحال عالم جلیل القدر و عارف پارسا علامه حسن زاده آملی (ره) موجب تأثر و تأسف فراوان گردید. وی از تبار عالمان راستین و دانشوران روشن‌اندیش بود که عمر شریف و بابرکت خود را صرف فراگیری معارف دین و ترویج عالمانه و متعهدانه آن کرد. این فقیه جلیل القدر از برجسته‌ترین اندیشمندان اسلامی بود که در حوزه‌های مختلف علمی از فقه و فلسفه و اخلاق تا ریاضیات و نجوم و ادبیات فارسی و عربی صاحب آثار و تالیفات گرانسنگی بود و کارنامه درخشان و پر باری از خود به یادگار گذاشت.

فقدان عارف واصل، علامه حسن زاده آملی (ره) ضایعه بزرگی برای جهان اسلام است . اینجانب این ضایعه را به رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، جامعه دانشگاهیان و حوزویان و بیت معزز ایشان تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن اندیشمند پارسا رحمت و مغفرت و حشر در زمره صابران و صالحان مسئلت می‌نمایم.

عبدالحسین معزی

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران