Print Logo
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی تشریح کرد: یکشنبه 4 مهر 1400 ساعت 12:39

اجرای بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی در هلال احمر خراسان رضوی


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی از اجرای بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی در هلال احمر خراسان رضوی در شش ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت‌الاسلام و المسلمین اسدی در گفت‌وگو با این پایگاه به تشریح اقدامات این حوزه در شش ماهه اول امسال، به فعالیت‌های کانون طلاب استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: راه اندازی کانون در همه مدارس علمیه استان و همچنین صدور مجوز تاسیس کانون طلاب در نیشابور، مشهد و کاشمر از مهمترین آنهاست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به مشارکت فعالانه کانون‌های طلاب در طرح عامران سلامت تصریح کرد: برگزاری ۴ دوره وبینار آموزشی و همچنین مسابقات فرهنگی ویژه این کانون‌ها از دیگر فعالیت‌های دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسدی به اقدامات علمی و آموزشی این حوزه در سطح استان خراسان رضوی پرداخت و افزود: آموزش احکام امداد و کمک های اولیه ویژه نجاتگران و همچنین پاسخگویی به سوالات شرعی آنان از مهمترین فعالیتهای علمی آموزشی این حوزه است.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به فریضه نماز جذب و ساماندهی و نظارت بر فعالیت‌های ائمه جماعات شعب استان را یکی از برنامه‌های اجرایی این حوزه در جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی دانست و خاطرنشان کرد: تجهیز نمازخانه های جمعیت هلال احمر استان و انعقاد ۲۳ مورد تفاهم‌نامه همکاری با ائمه جماعات از دیگر اقدامات در این زمینه‌ است.

 

دیدارهای چهره به چهره با نجاتگران همواره در دستور کار است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه بازدید از پایگاه ها و شعب استان همواره در دستور کار این دفتر قرار دارد گفت: در شش ماهه اول امسال با حضور در پایگاه ها و شعب شهرستان های فیروزه، بجستان، کاشمر و چناران ضمن دیدار چهره به چهره و نجاتگران و امدادگران به بررسی مشکلات و پیگیری مطالبات آنان پرداخته شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسدی به فعالیت های نظارتی این حوزه در جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: در همین زمینه کار گروه نظارتی استان تشکیل و در این مدت سه جلسه نیز برگزار شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با تقدیر از همکاری همه حوزه‌های جمعیت هلال احمر، به مشارکت موثر این حوزه در اجرای تمامی فعالیت‌های جمعیت اشاره کرد و افزود: از آنجا که کلیه فعالیتهای جمعیت هلال احمر به عنوان سازمانی مردمی و عام المنفعه، رویکردی فرهنگی دارند، این حوزه می تواند نقش موثری در اجرای این برنامه ها داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین اسدی در پایان با پر اهمیت دانستن اجرای برنامه های فرهنگی به منظور تقویت روحیه ایمان در بین اعضا و کارکنان این نهاد به برپایی بیش از ۵۰ نشست فرهنگی به مناسبت های مختلف در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: در همین زمینه اجرای مسابقات کتاب و کتابخوانی و همچنین قرآن کریم از دیگر مباحث فرهنگی بود.