Print Logo
چهارشنبه 31 شهریور 1400 ساعت 08:53

دفاع مقدس ، مظهر ایمان، خودباوری و اقتدار


هفته دفاع مقدس دیگری فرا رسید و در آستانه اربعین حسینی، چهل و یکمین سالگرد این حماسه بزرگ که مظهر ایمان، خداباوری، خودباوری، مردم باوری  و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است گرامی داشته می شود و بار دیگر زمینه ای برای یادآوری، تجلیل و تعظیم ارزش ها و به تعبیر مقام معظم رهبری، گنجینه های عظیم و سرشار آن فراهم است.

البته  این توجه و یادآوری محدود به هفته دفاع مقدس نیست که هر روز، استقلال، آزادی و عظمت ملت ایران، مدیون سلحشوری و از خودگذشتگی و فداکاری شهداء، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده های معظم آنان در دفاع مقدس دیروز و دفاع از حرم امروز است.

سردار رشید و شهید حاج قاسم سلیمانی، ایران اسلامی را حرم می دانست و سرافرازان این مرز و بوم با نثار جان خویش، از این حرم دفاع کردند و اقتدار امروز را با عنایات الهی، توجه ائمه اطهار(ع) و رهبری داهیانه و مدبرانه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) رقم زدند.

به راستی باید دانست که مولفه ارزشمند و موثر "مقاومت و ایستادگی"، در دفاع دیروز و اقتدار امروز نقش آفرین بوده و هست تا هر گونه توطئه و نقشه شوم دشمنان را از میان برداشته و تصور دست اندازی به این مرز و بوم را در نطفه خفه نماید و این مهم به عنوان مدل و الگوی عملی سیاست ورزی از جمهوری اسلامی ایران، رمز پیروزی کشورهای حوزه مقاومت منطقه در برابر دشمنان و توطئه گران نیز گردیده است.

انقلاب اسلامی به عنوان مهم ترین رویداد در دوران معاصر که گفتمان جدیدی را در عرصه بین الملل بروز و ظهور بخشیده، با ورود به گام دوم خویش و مبتنی بر بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، به حرکتی پویا و نقش آفرین مبدل گردیده است و در این میان، دفاع مقدس ملت بزرگ ایران اسلامی، سنگ بنای بروز و ظهور این توانمندی و ظرفیت در شناسایی شرایط، ضرورت ها و بایدها و نبایدها بوده و هست و بی تردید دستاوردهای  دفاع مقدس را باید به عنوان مولفه ها و شاخصه های اصلی و حیاتی تداوم انقلاب برشمرد که عامل موثری در ظلم ستیزی، مبارزه با دشمنان، تعمیق و تحکیم وحدت و توسعه توان، موقعیت و اقتدار کشور قلمداد می گردد.

از جمله برکات عظیم دفاع مقدس و مقابله با تجاوز صدام را می توان در حرکت و مقاومت ملت مظلوم منطقه در برابر دشمنانی که تجزیه و تضعیف دنیای اسلام را نشانه رفته و با پرورش و تاسیس تروریسم هایی چون داعش به نام اسلام، طرح اسلام هراسی را دنبال کرده و می کنند مشاهده کرد.

نمونه های این مقاومت و الگو برداری، حزب الله لبنان، انصارالله یمن، حشدالشعبی عراق، حماس و جهاد اسلامی فلسطین، زینبیون و فاطمیون افغانستان و پاکستان و ایستادگی سوریه و ... است که سرمنشاء همه آنان به انقلاب، دفاع مقدس و پیروزی در برابر کفر می رسد.

ایران هراسی و اسلام هراسی چه در قالب جنگ دیروز و چه در قالب تحریم، توطئه و ایجاد نا امنی در منطقه با ایجاد گروه های تروریستی و تکفیری امروز، خللی در مقاومت ملت بزرگ ایران و مردم مظلوم منطقه ایجاد نخواهد کرد و همان گونه که حمایت های چند ملیتی از صدام در تجاوز آشکار به ایران، به شکست انجامید، دستاوردهای دفاع مقدس همانی است که در حال حاضر هم نفوذ کشور را در غرب آسیا فراهم نموده، مرزهای امنیتی را به کیلومترها دورتر کشانده و با درس های برگرفته از دفاع و ظرفیت های فراوان ایجاد شده نظامی و دفاعی، بازدارندگی را به دنبال داشته که در نتیجه  آن تصور دست اندازی را هم به دشمنان نمی دهد.

به راستی همه این توسعه، خودکفایی، اقتدار و توانمندی، برگرفته از درس های مقاومت در برابر صدام و ایستادگی امروز به عنوان مدافعان حرم در برابر جنگ دیگری از جنس دیگر است که باز هم پیروزی را نصیب ملت ایران خواهد کرد.

فرارسیدن هفته دفاع مقدس که یادآور عظمت و پیروزی ملت ایران در برابر صدام و خلق عظمت و استقلال کشور در نتیجه از خودگذشتگی غیورمردان و زنان ایران اسلامی است گرامی باد.