Print Logo
با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در چهار محال و بختیاری سه‌شنبه 30 شهریور 1400 ساعت 07:44

مراسم افتتاح اتاق آماده تیم سحر هلال احمر استان برگزار شد


 اتاق آماده تیم سحر استان چهارمحال و بختیاری با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان و معاون امور جوانان  افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت در استان چهار محال و بختیاری، ایرج کیانی بروجنی مدیر عامل هلال احمر استان در آیین افتتاح اتاق آماده تیم سحر در شهرکرد  گفت : طرح ملی سحر در راستای توانمندسازی اعضای جوانان، افزایش تاب آوری جامعه،  پیشگیری و کاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از حوادث، توانمندسازی و کمک به آسیب دیدگان برای بازگشت به زندگی عادی توسط سازمان جوانان جمعیت هلال احمر راه اندازی شده است.

وی در همین ارتباط افزود: هلال احمر به عنوان یک نهاد مردمی در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و برگزاری کارگاه‌های مختلف برای نوجوانان و خانواده‌ها پیشقدم بوده و در این راستا درصدد است نقشی هرچند کوچک اما موثر را ایفا نماید.

کیانی تصریح کرد: در ساختار اتاق آماده تیم سحربا  یک فرمانده و 3 عضو تیم خدمات کمک های اولیه روان شناختی، 3 نفر عضو تیم مراقبت های بهداشتی در کاروان های نیکوکاری، 4 نفر در خصوص حمایت از کودکان و نوجوانان، برنامه های مذهبی، فرهنگی و ورزشی در منطقه حادثه دیده فعالیت دارند.

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر جعفری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت استان نیز افزود: حوادث خبر نمی کنند و وظیفه هر انسانی بعد از حوادثی مانند زلزله، سیل و ... این است که به افراد حادثه دیده روحیه داده و حمایت نماید تا خدایی ناکرده دچار مشکلات نشوند که این نوع خدمت به مردم و حمایت ها از فرمایشات و تاکیدات ائمه بزرگوار می باشد .

محمد صادق اسلامی فارسانی عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور هم در این مراسم گفت : خدمت رسانی به افراد دچار حادثه یکی از وظایف اصلی جمعیت هلال احمر به ویژه جوانان برومند این مرز و بوم می باشد و ما هم به عنوان یکی از اعضای جمعیت هلال احمر با تمام توان از جوانان برای پیشبرد اهداف والای آنان دفاع خواهیم کرد .

لازم به ذکر است کاهش بروز عوارض روانی و اجتماعی در بلایا و پیشگیری از تشدید عوارض روانی آسیب دیدگان و امدادگران، افزایش تاب آوری و توان انطباق افراد جامعه، سازماندهی و توسعه مشارکت اجتماعی مردم در بلایا از اهداف بسیار مهم طرح ملی سحر است.