Print Logo
در جمعیت هلال احمر خوزستان سه‌شنبه 12 مرداد 1400 ساعت 19:41

آیین تجلیل از شعب برتر حوزه جوانان برگزار شد


آیین تجلیل از شعب برتر در حوزه جوانان جمعیت هلال احمر استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، در این مراسم که به مناسبت عید سعید غدیر برگزار گردید، حجت الاسلام و المسلمین انصاری گفت: خداوند نعمت های فراوانی را به انسان ارزانی داشته و تا وقتی نعمتی دیده نشود، نمی توان شکر آن را به جا آورد و یکی از نعمت های مهم خدا، جوانی و عمر ماست و در روایات آمده است که در قیامت قدم از قدم برداشته نمی شود مگر اینکه از جوانی و مسیر طی کردن عمر سئوال شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: یکی از چالش های جوان امروز در کشورمان استفاده بی رویه و بی هدف از فضای مجازی است به طوری که میانگین استفاده نوجوان و جوانان ما در آمارها ۱۴ ساعت اعلام شده و این در حالی است که در کشور های بعضا پیشرفته ۴۵ دقیقه الی یک ساعت می باشد. باید خدا را شاکر بود که جوانان هلال احمر وقت و همت خود را در جهت امداد و نجات انسان ها و فعالیت های بشردوستانه سپری می کنند.

وی در ادامه با اشاره به آیه ۳ سوره مائده و نعمت ولایت گفت: مهم ترین نعمت خدا به بشر، نعمت ولایت است و در سوره مائده، خدای متعال می فرماید: "الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ" و از ولایت امیرالمومنین(ع) با واژه نعمت یاد می کنند و با توجه به آیه ۸ سوره تکاثر که "ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ یَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِیمِ" یکی از پرسش هایی که در باب نعمت ها از انسان در قیامت صورت می گیرد همین نعمت ولایت است.

وی افزود: بزرگترین رویداد تاریخ بشر، عید غدیر است و دلیل بر آن حدیث امام باقر (علیه السلام) است که فرمودند: هیچ ندایی از آسمان بهتر از غدیر بر زمین نازل نشد. غدیر ظرفیت تمدن سازی نوین بشری را دارد. کسانی که با غدیر و فرهنگ آن مخالف هستند و مانع انتشار آن می شوند، شیاطین عالم و مستکبرین هستند.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری به برخی سوء مدیریت ها در تنش های اخیر آبی در خوزستان نیز اشاره کرد.

در پایان این مراسم و با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان، جمعی از معاونین، مدیران ستادی، روسای شعب و اعضای داوطلب جوان، از همه کسانی که در مجموعه جوانان شعب استان و مناسبت ها و مراسمات فعالیت کردند تقدیر و لوح سپاس و جوایزی اهدا شد.