Print Logo
پیام نماینده مقام‌ معظم رهبری در هلال‌احمر به مناسبت عید سعید غدیر چهارشنبه 6 مرداد 1400 ساعت 11:53

روز ولایت و برادری


نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر با انتشار پیامی، عید سعید غدیر خم را به کارکنان، امدادگران، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر تبریک و تهنیت گفت و غدیر را یک تفکر و اندیشه دانست که از تداوم خط نبوّت حکایت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولیفقیه در هلال احمر، متن پیام حجت‌الاسلام و المسلمین معزی، به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا

واقعه غدیر ادامه نبوت در مسیر امامت است. غدیر یک تفکر و اندیشه است که از تداوم خط نبوّت حکایت می کند؛ نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت. این روز مبارک مهم‌ترین فراز تاریخ اسلام و آیت بی‌نظیری در تجلی امر الهی در هدایت جامعه بشری است.

عید غدیر، عید کمال دین و اتمام نعمت در سایه ادامه خط رسالت در ولایت علی(ع) است. از این رو این عید بزرگ فرصتی برای تجدید میثاق با ولایت است.

اگر چه در واقعه‌ی غدیر، تعیین امیرالمومنین(ع) مهمترین مسئله بود، لیکن آنچه در این روز تاریخی حائز اهمیت فراوان است به واقع پایه گذاری اصول و قواعد حکومت اسلامی و تبیین ارزش‌های زمامداری بود که نشان داد در جامعه اسلامی، اشرافیت، تکبر، ثروت و دنیا طلبی جایگاهی ندارد بلکه ملاک برای حکومت در اسلام عدالت، علم و پرهیزگاری است، برپایی حکومت مبتنی بر ارزشهای اسلامی را می‌توان از مهم‌ترین پیام‌های غدیر برشمرد.

بی تردید واقعه غدیرخم، آغازی دیگر برای نوشیدن از چشمه زلال راستی، پاکدستی و انسانیت است. آنچه امروز شما در مسیر کمک به انسان‌ها و تسکین آلام مصیبت دیدگان و رنج کشیدگان انجام می دهید در واقع ادامه‌ی رفتار خیرخواهانه و نجات‌بخش علی (ع) است.

مولای متقیان با دارا بودن روحیه ی الهی و معنوی، آگاه و مشرف به ابعاد وسیع حکومت اسلامی و همچنین برخورداری از ویژگی های برجسته ی انسانی بهترین گزینه ی خداوند برای امامت مسلمانان جهان بود که به دستور پروردگار از سوی پیامبر عظیم الشان اسلام معرفی شد.

اینجانب فرارسیدن این عید سعید را خدمت تمام مسلمین جهان و ملت سرافراز و ولایت مدار ایران اسلامی، خصوصا کارکنان، داوطلبان، امدادگران و جوانان جمعیت هلال احمر که درماه‌های گذشته خالصانه در مقابله با شیوع ویروس کرونا مجاهدت داشته، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.