Print Logo
دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر زنجان یکشنبه 27 تیر 1400 ساعت 19:56

وبینار حجاب و عفاف با موضوع" آرامش روان و مصونیت اجتماعی" برگزار شد


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان زنجان، در وبینار آموزشی حجاب و عفاف گفت: اگر کسی قدرت و شهامتی دارد، زکاتش جهاد در راه خداست و زکات قدرت عفو، زکات مال، انفاق و زکات اخلاق نیز تهذیب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین جواد نصیری افزود: زنان و مردان، زیبایی و جمالی دارند که زکات آن عفاف است و خانم ها باید حجابش را رعایت کند و هر جوانی باید عفتش را حفظ کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان، یکی از بیماری‌های اخلاقی و اجتماعی را ترک عفت دانست و گفت: کسی که خود را به عفاف مزین نکرده، دچار مشکل است که باید با درس حجاب و عفت این مشکلات را بر طرف نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین نصیری در خصوص سخن قرآن درباره حجاب اظهارداشت: حجاب عبارت از احترام گذاشتن و حرمت قائل شدن برای خانم است.

وی ادامه داد: شبهه‏ای در ذهن برخی افراد در خصوص اینکه حجاب برای زنان محدودیت و حصار محسوب می شود مطرح می شود در حالی که بر اساس قرآن کریم،حجاب زن مربوط به مرد نیست تا بگوید راضی هستم، مربوط به خانواده نیست تا اعضای خانواده رضایت بدهند، بلکه حجاب، حق الهی به شمار می رود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: حرمت و حیثیت زن به عنوان حق‏ الهی مطرح است و خداوند متعال زنان را با سرمایه عاطفه آفرید که معلم رقت و پیام آور عاطفه باشند، اگر در جامعه‏ای این درس و پیام ترک شود به همان فسادی مبتلا می‏شوند که در غرب ظهور کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین نصیری تاکید کرد: عصمت زن، حق‏الهی محسوب می شود و به هیچ شخصی ارتباطی ندارد و این خالق هستی به عنوان امین حق‏الله از دیدگاه قرآن مطرح بوده یعنی این مقام، حرمت و حیثیت را خداوند سبحان که حق خود اوست، به زن عنایت کرده است.

وی با بیان اینکه در جامعه ‏ای که قرآن در آن حاکم باشد، جامعه عاطفی است، افزود: سر این جامعه این است که در نیمی از جامعه معلمان عاطفه همان مادران هستند، اصول خانواده را درس رافت و رقت می‏دهد، و این 2 مقوله در همه مسائل تاثیرگذار است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مادرشدن و فرزند آوری، تربیت درست فرزندان و همسرداری از مهمترین وظایف زنان است که به او شخصیت و مقام والا می بخشد.

حجت الاسلام و المسلمین نصیری ازدواج را ره آورد آسمانی پیامبر(ص) دانست که هرگز به معنی اجتماع مذکر و مونث نیست چرا که این جمع در ابرها، گیاهان و حیوانات نیز وجود دارد اما در خصوص انسان مساله مهم تشکیل بنای مستحکم نکاح به منظور رشد و تعالی انسان است.

وبینار عفاف و حجاب با موضوع " آرامش روان و مصونیت اجتماعی" با همکاری مسئول امور بانوان هلال احمر استان به مناسب هفته عفاف و حجاب و با حضور پرسنل این مجموعه و راه و شهرسازی استان برگزار شد.