Print Logo
پیام نماینده رهبر انقلاب در هلال‌احمر در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری: پنج‌شنبه 27 خرداد 1400 ساعت 09:46

 حضور موثر و بی‌طرف در انتخابات


نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر با صدور پیامی در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا بر لزوم حضور و مشارکت حداکثری مردم تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در این پیام، انتخابات را نماد مردم سالاری دینی و حق تعیین سرنوشت مردم ایران دانست و از مردم ایران اسلامی برای حضور باشکوه در پای صندوق‌های رای دعوت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین معزی به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انتخابات در جمهوری اسلامی ایران نماد مردم سالاری دینی و مظهر اقتدار کشور و تامین کننده امنیتی است که در پرتو فداکاری‌های شهداء و ایثارگران و پشتوانه مردمی محقق شده است. شرکت در انتخابات به معنای واقعی سبقت در کار خیر است. امید است همه با این نیت خیر در این امر مهم مشارکت کنند.

در چهار دهه گذشته مردم این سرزمین همواره ، سرنوشت خود را با حضور در پای صندوق‌های رای رقم زده‌اند و به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تضمین نموده‌اند.

امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی به عنوان معمار این نظام مقدس، همواره بر نقش رای مردم در اداره کشور تاکید نموده و این حضور را بر همگان فرض می‌دانستند و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز با تصریح بر این که رای مردم حق و تکلیف است، حضور حداکثری را مظهر مردم باوری، دخالت در سرنوشت کشور و ناکامی دشمنان اعلام داشته‌اند.

انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه بیست و هشتم خرداد ماه جاری در سراسر کشور برگزار می‌گردد. در آستانه این برگزاری با توجه به اهمیت موضوع نکاتی را به اطلاع خانواده بزرگ جمعیت هلال احمر می‌رسانم:

انتخابات مظهر حضور مردم و اراده آنان برای تعیین و اعلام خواسته‌هایشان است. هر انتخاباتی با حضور حداکثری واجدین شرایط ارزشمند و نتیجه آن موثرتر خواهد بود. بنابراین همه تلاش می‌کنیم تا در جهت تقویت نماد مردم سالاری دینی و حق تعیین سرنوشت مردم ایران برای حضور باشکوه در پای صندوق‌های گام برداریم.

مساله دیگر این که جمعیت هلال‌احمر نهادی است که دارای اصول و اهداف مشخصی است. این جمعیت با پشتوانه حضور و مشارکت مردم، توان مضاعفی برای خدمت‌رسانی و عمل نتیجه‌بخش به‌دست آورده است، اقتدار این نهاد مردمی متکی به بی‌طرفی و استقلال این مجموعه و دوری از سیاست‌زدگی و مسائل جناحی است. لذا موکدا توصیه می‌کنم که همه بخش‌های جمعیت هلال احمر در رعایت این اصل مهم اهتمام ورزیده و از ورود و فراهم‌سازی امکانات در طرفداری یا تخریب هر یک از نامزدهای محترم ، خودداری کنند. مسئولان محترم دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان‌ها و استان‌ها نیز موکدا بر این موضوع نظارت خواهند داشت. هلال احمر طرفدار هیچ حزب و گروه سیاسی نیست و اولویت اصلی برای ما، تنها حفظ نظام جمهوری اسلامی و خدمت به مردم کشور است.

نکته دیگر این است که انتخابات در شرایطی برگزار می‌شود که با فراگیری ویروس کرونا مواجه هستیم. تصمیم برگزاری انتخابات در این شرایط با توجه به اهمیت موضوع و با بررسی و تایید مراجع ذی‌صلاح صورت گرفته شده است لذا در خواست دارم جمعیت هلال احمر با توجه به لزوم رعایت پروتکل‌های  بهداشتی برای حفظ سلامت مجریان، ناظران و شرکت‌کنندگان از تمام ظرفیت‌ خود با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه برای ایمن ‌‌سازی و پیشگیری در این زمینه اقدام نماید.

در پایان اینجانب بار دیگر از مردم شریف و بزرگوار ایران به ویژه برادران و خواهران گرامی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای حضور در پای صندوق‌های رای دعوت می‌کنم.

ان شاالله حضور حداکثری مردم زمینه‌ساز تحولات مثبت در شرایط کشور باشد.


عبدالحسین معزی

نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال‌احمر