Print Logo
چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 ساعت 19:19

پیام تسلیت رئیس هلال احمر در پی جنایت کشتار دانش آموزان افغانستان


رئیس جمعیت هلال احمر در پیامی به همتای خود در افغانستان، جنایت کشتار دانش آموزان را تسلیت گفت.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی جمعیت؛ دکتر کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس کمیته ملی حقوق بشر دوستانه در پیامی ضمن همدردی با بازماندگان حادثه تروریستی و کشتار دانش آموزان در افغانستان، این جنایت را به هم تای خود در افغانستان تسلیت گفت.

در این پیام آمده است

جناب آقای دکتر میر ویس اکرم

سرپرست محترم جمعیت هلال احمر افغانی

با سلام و احترام

خبر تلخ و ناگوار حمله تروریستی به دبیرستان دخترانه در کابل و قربانی شدن شمار زیادی از جویندگان علم و دانش، موجبات تأثر و تألم خاطر اینجانب و همکارانمان در کمیته ملی حقوق بشر دوستانه و جمعیت هلال احمر را فراهم کرده است.

 طی سال های گذشته این چندمین بار است که وقایع وحشتناکی از این قبیل، باعث جان باختن کودکان و دانش آموزان بسیاری در سرزمین دوست و برادر شده است

از این رو مراتب همدردی، تاثر و تالم خود از این حادثه را به خانواده دانش آموزان، جنابعالی و همکاران گرامیتان در جمعیت هلال احمر افغانی و جامعه افغانستان ابراز می دارم.

دانش آموز و مدرسه، در زمره افراد و مکان ها غیرنظامی مورد حمایت بر طبق قواعد حقوق بین المللی و اسلام قلمداد می شوند و حمله به آنها از سوی اجتماع بین المللی دولت ها، سازمان های بین المللی و جامعه مدنی جهانی، ممنوع اعلام شده است و بنا بر اسناد بین المللی، در شمار جرم های بین المللی، از جمله جرایم علیه بشریت در آمده است.

تردیدی نیست که فراهم کردن فضای مناسب، آرام و امن برای کودکان یکی از وظایف انسانی و تعهد مهم دولت ها تلقی می شود.

 انتظار می رود، اعضای جامعه به هم پیوسته بین المللی، در کنار یکدیگر، از تمامی توان و ظرفیت خود برای پیشگیری از وقوع چنین جنایت های هولناکی در آینده بهره گیرند.

بدین وسیله، جمعیت هلال احمر و کمیته ملی حقوی بشردوستانه ایران بر مبنای اهداف خود در اساسنامه و پایبندی به اصول بنیادین و آموزش های انسانی همچون، عدم خشونت صلح و دوستی میان افراد ضمن تاکید بر محکومیت شدید هر گونه اقدام تروریستی در هر جای دنیا، همبستگی خود با ملت افغانستان و قربانیان خشونت و تروریسم را اعلام می دارد و آماده هرگونه همکاری با جمعیت هلال احمر افغانی در کمک به خانواده های داغ دیده به منظور کاستن از درد و رنج های ایشان است