Print Logo
اطلاع رسانی مجدد: به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر اجرایی ‌شد جمعه 7 خرداد 1400 ساعت 19:17

دور نخست طرح کتابخوانی "معاشرت با کتاب"


نخستین دور از سلسله مسابقات کتابخوانی با عنوان «معاشرت با کتاب» به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اجرایی ‌شد.

اطلاع رسانی مجدد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر قرار است در این طرح در گام نخست نزدیک به سیصد نفر از امام جماعات مرتبط با جمعیت هلال احمر به بازخوانی کتاب «علی از زبان علی یا زندگانی امیرمومنان» بپردازند.

این کتاب به قلم دکتر سید جعفر شهیدی در زمینه حوادث و رخدادهای زندگی علی بن ابی‌طالب(ع) تألیف شده‌است.

ائمه جماعات همکار با جمعیت هلال احمر می‌توانند با مراجعه به دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه و دیگر همکاران در استان‌ها ضمن ثبت نام، این کتاب را دریافت نمایند.

معاونت فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر در نظر دارد تا با برنامه‌ریزی‌های منجسم و بهره‌گیری از مناسبت‌های مذهبی در سال جدید هر چه بیشتر خانواده جمعیت هلال احمر، خصوصا مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه، ائمه جماعات و طلاب داوطلب را در جهت فرهنگ سازی کتاب و کتابخوانی همراه سازد.

ترویج مطالعه و کتابخوانی یکی از محور‌های اصلی فرهنگی در جمعیت هلال احمر در سال 1400 است که مورد تاکید نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر در شورای فرهنگی این مجموعه نیز بوده است.

ترویج مطالعه و کتابخوانی؛ اولویت فرهنگی در هلال احمر

حجت الاسلام و المسلمین محسن سلطانی، دبیر اجرایی طرح کتابخوانی «معاشرت با کتاب» در تشریح و تبیین اهداف این طرح ضمن اشاره بر اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور، بر لزوم معرفی کتاب‌های همسو با نظام اسلامی و آرمان‌های انقلاب تاکید کرد.

وی نفس کتابخوانی را عملی پسندیده دانست که موجب ارتقاء سطح آگاهی عمومی در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسن سلطانی، دبیر اجرایی این طرح با بیان اینکه روح ما نیز مانند جسم نیاز به غذا دارد، گفت: همان طور که در خوراکی‌ها، سالم و ناسالم داریم؛ در مورد کتاب نیز چنین است. به همین منظور باید برای ارتقاء روح‌ نیز به دنبال خوراکی سالم باشیم.

وی با اشاره به توزیع کتاب در شعبه‌های استانی جمعیت هلال احمر، هدف از برگزاری این برنامه فرهنگی را ارتقاء و تعالی معنوی در جمعیت هلال احمر برشمرد و تاکید کرد: ماه مبارک رمضان امسال، مقارن با روزهایی شده است که به دلیل برقراری قرنطینه و محدودیت‌های کرونایی بیشتر در منزل و در کنار خانواده هستیم. این اتفاق باعث شده تا فرصت بیشتری برای مطالعه کتاب داشته باشیم. به همین منظور از این فرصت برای برگزاری نخستین طرح کتابخوانی با عنوان «معاشرت با کتاب» استفاده کردیم.

مهلت ارسال پاسخ ها: 10 خرداد 

12809155/4/2021 7:15:33 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2021/05/202105109451238700_Thum.jpg