Print Logo
دیدار رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر با نماینده ولی فقیه در زنجان پنج‌شنبه 28 اسفند 1399 ساعت 16:53

آیت‌الله خاتمی: هلال‌احمر مجموعه‌ای فراجناحی و فراملی است


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در دیدار با رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر گفت: مردم خدمات 40 ساله هلال احمر را دیده اند و خاطره خوشی از این مجموعه دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی جمعیت در زنجان؛ آیت الله علی خاتمی در دیدار رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر افزود: هلال احمر مجموعه ای فراجناحی و حتی فراملی است و این یک واقعیت مهم است.

امام جمعه زنجان گفت: هلال احمر نهادی امدادرسان است و مردم در این 40 سال عملکرد و خدمات هلال احمر را دیده اند و خاطره خوشی از این مجموعه دارند.

آیت الهه خاتمی اظهار داشت: هلال احمر استان زنجان مجموعه ای با نیروهای خدوم و فعال در استان، خدمات قابل توجهی ارائه می دهد.

زنجان از استان های معین در حوادث است

محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز در این دیدار گفت: ساز وکار هلال احمر در موضوع انتصاب ها با هیچ دستگاهی قابل مقایسه نیست و این موضوع باید با توافق و نظر هیات مدیره و استاندار انجام شود.

محمد نصیری یادآور شد: وقتی در استانی انتصاب انجام می شود اگر نوع مراوده مدیریت ارشد استان سازنده نباشد، خدمت گیرنده آسیب می بیند.

وی با بیان اینکه زنجان در شاهراه تردد غرب و شرق کشور قرار دارد، اظهارداشت: زنجان از استان های معین در حوادث است. این استان در زلزله کرمانشاه و سیل لرستان اولین استانی بود که کارهای امدادی و حمایتی را انجام داد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: اگر در غرب کشور مکانی برای ذخیره تجهیزات امداد و نجات در نظر بگیریم، مناسب ترین مکان زنجان است و این رویکرد نیز وجود دارد که امیدواریم بتوانیم در این زمینه فعالیت کنیم.

نصیری به انجام امور خیریه در زنجان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: هیات ثارالله، حسینیه اعظم و خیریه‌های زنجان مهمترین مقوله‌های این موضوع هستند که باید از ظرفیت این ساختارها در حوزه تامین منابع برای محرومیت زدایی و فعالیت‌های داوطلبانه استفاده شود.