Print Logo
پیام نوروزی نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر سه‌شنبه 26 اسفند 1399 ساعت 18:28

بهاری که با عطر مهدویت آمیخته شده است


نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر در آستانه تحویل سال نو خورشیدی با پیامی آغاز سال جدید را به همه هموطنان، بالاخص امدادگران، داوطلبان و نجاتگران جمعیت هلال احمر تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، متن پیام نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ

یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ

یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ

حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

هزاران شکر پروردگار را که نعمت درک بهاری دیگر را نصیب ما ساخت تا شادمانه به پیشواز یکی از زیباترین حقایق نهفته در دل جهان هستی بشتابیم. طلیعه بهار و اعیاد پربرکت ماه شعبانیه را به هموطنان گرامی تبریک و تهنیت می‌گویم و سالی پر از معنویت، آرامش، امنیت و رشد و تعالی را برای هموطنان و همه مردم جهان آرزومندم.

آغاز سال، با نو شدن دنیای مادی و دمیدن حیات در تن طبیعت همراه است و زیبایی این عید وقتی دوچندان می‌شود که با رستاخیز زمین، شکوفایی گل‌ها و شکفتن سبزه بر دامن طبیعت، روح و جان ما نیز رنگی دگر به خود گیرد و با زدودن زنگارها از آیینه دل، حیاتی تازه را آغاز نماییم. بهار در باور انسان پاک‌نهاد تنها یک عید و زمانه دمیدنِ نفحه بیداری بر جسم خواب‌آلود خاک نیست، بلکه نشانه‌ای از منطق زیبای رویش و آفرینش است به سمت کمال. انسان‌ خداجو و حقیقت طلب نوروز را فرصتی دوباره برای مشاهده‌ قدرت الهی در زنده کردن طبیعت و نو شدن زندگی و زمانی مناسب برای بازاندیشی و دوراندیشی در عالم خلقت و تامل در باب آینده می‌داند. نوروز پیش‌رو نیز می‌تواند سر آغازی باشد برای مردم دین‌دار ایران عزیز تا در مسیر کمال، هم‌گرایی، گره‌گشایی و مهرورزی قدم بردارند. مسیری نوع‌دوستانه که در سالی که گذشت تجلی آن را در رزمایش‌های جهادگران و مدافعان عرصه سلامت شاهد و ناظر بودیم.

سال ۱۳۹۹ همچون هر سال دیگری، پس از گردش روزها و گذار از خزان و زمستان به پایان رسید. سالی پرملال، دشوار و پرمشقت که با غریبه ناخوانده‌‌ای به نام ویروس کرونا همراه شد؛ در سالی که گذشت پرستاران و پزشکان و امدادگران و جهادگران در رویارویی با این بیماری و درمان بیماران کرونا فداکارانه به خدمتگزاری شبانه‌روزی مشغول‌ بودند. فداکاری‌های جانانه که بار دیگر خاطرات هشت‌سال دفاع مظلومانه را در اذهان مردم ایران اسلامی زنده کرد؛ من از جامعه پزشکی و پرستاری و دیگر نهادهای امدادرسان به ویژه امدادگران و جوانان و داوطلبان و هم چنین کانون‌های طلاب و دانشجویی جمعیت هلال احمر سپاسگزارم و توفیق و تندرستی آنان را در مبارزه با کرونا از خدای بزرگ خواهانم. همچنین امیدواریم که مردم آگاه با رعایت کامل نکات بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه هم‌چون عدم حضور در گردهمایی‌ها حتی خانوادگی و قرنطینه اختیاری، از گسترش این بیماری جلوگیری کنند و به خواست خدا و تلاش و همدلی مردم و مسئولان، سایه شوم آن از سر مردم و سرزمین ایران دور گردد.

یکی دیگر از مشکلات و چالش‌های سال ۱۳۹۹ برای مردم عزیز ایران اسلامی تنگناهای اقتصادی و معیشتی بود. دولت آمریکا در سال گذشته نیز از همه قدرت خود برای افزایش فشارهای سیاسی و تحریم‌های اقتصادی استفاده کرد. مدعیان حقوق بشر در شرایطی که ایران عزیز به مانند دیگر کشورهای جهان با یک بیماری‌همه‌گیر مواجه بود با اعمال و تشدید تحریم‌ها، حتی تحریم‌های دارویی، ذات شیطانی خود را نمایان‌تر کردند. اما ایران اسلامی عزیز بیش از چهار دهه است که در مسیر تحقق آرمان‌های مقدس عدالت، آزادی و استقلال گام بر می دارد. گرچه بخشی از راه را پیموده‌ایم اما هنوز تا رسیدن به قله‌ی آرمان‌ها فاصله بسیار است. باید کمر همت ببندیم و عزم ها را جزم کنیم تا در گام دوم، آن چنان که در بیانیه ی پرمغز و راهبردی مقام معظم رهبری ترسیم شده است، بیش از پیش برای نیل به آرمان های انقلاب برنامه‌ریزی و کوشش کنیم و با امید و اتکای به قدرت لایزال الهی و پشتگرمی به توان و تلاش جوانان این مرز و بوم و همراهی و همگامی ملت شریف ایران، یقین داشته‌ باشیم که فشارهای سیاسی و تحریم های اقتصادی به ویژه از سوی آمریکا به شرط همدلی و‌وحدت ملی و داشتن اراده و عزم رفع مشکلات، ناکام خواهد ماند. ملت ایران نشان داده است به ‌ویژه در شرایط بحرانی و در برابر دشمنی‌های علنی، اتحاد خود را بیشتر حفظ می‌کند.

یکی از عرصه‌های تجلی این اتحاد نیز انتخابات است، در سال پیش‌رو سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد.

در چهل و دو سال گذشته مردم این سرزمین همواره، سرنوشت خود را با حضور در پای صندوق‌های رای رقم زده‌اند و به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تضمین نموده‌اند.

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که حضور مردم در عرصه‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور را قوام بخش عظمت ایران اسلامی می‌داند.

انتخابات در جمهوری اسلامی ایران نماد مردم سالاری دینی و مظهر اقتدار کشور و تامین کننده امنیتی است که در پرتو فداکاری‌های شهداء و ایثارگران و پشتوانه حضور مردمی محقق شده است. مردم شریف ایران اسلامی قطعا با حضور خود در انجام این تکلیف بزرگ و مهم، گام دیگری در مسیر پیشرفت، توسعه و اعتلای کشور برداشته و حماسه‌ باشکوه دیگری رقم خواهند زد.

در پایان اینجانب بار دیگر فرارسیدن‌سال نو و ایام مبارک شعبانیه را به شما عزیزان و گرامیان و خدمتگزاران در جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، این نهاد ارجمند و خانواده‌های محترم‌تان به‌ویژه خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران در جای جای ایران اسلامی تبریک و شادباش می‌گویم.

امید است جمعیت هلال‌احمر در سالی که با عطر مهدوی درآمیخته و در این روزها که در آستانه میلاد حضرت اباعبدالله الحسین، امام زین العابدین و ابالفضل العباس (علیهم السلام) قرار داریم همچون گذشته در خدمت رساندن به مردم به‌ ویژه نیازمندان موفق باشد.

عبدالحسین معزی

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر