Print Logo
شنبه 23 اسفند 1399 ساعت 20:27

امدادرسانی به بیش از 6500 نفر و انتقال 10 نفر به مراکز درمانی



رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به امدادرسانی به 6565 نفر در 20 استان متاثر از حوادث جوی گفت: 10 نفر از هموطنان به منظور ادامه روند درمان به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگیولی فقیه در هلال احمربه نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت، مهدی ولی پور با اشاره به گزارش عملیات حوادث جوی  افزود: 20 استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، فارس، قم، گیلان، لرستان، گلستان، مازندران، مرکزی و همدان متاثر از برف و کولاک بوده است.

وی با تاکید بر اینکه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در این مدت به هموطنان در ٨٠ جاده کوهستانی و ٥ شهر امدادرسانی کردند، اعلام کرد:  6565 نفر از هموطنان متاثر از حوادث جوی از خدمات امدادی بهره مند شده و 2322 نفر از اسکان اضطراری برخوردار شدند.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، 25 نفر از هموطنان با کمک نیروهای امدادی به مناطق امن و 10 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با اشاره به حضور 552 نفر در قالب 167 تیم عملیاتی برای امدادرسانی به هموطنان، گفت: با تلاش امدادگران و نجاتگران هلال احمر 123 دستگاه خودرو رهاسازی و 30 واحد مسکونی از آب تخلیه شد.

ولی پور درباره توزیع اقلام امدادی میان متاثران از حوادث جوی، تاکید کرد: ٢٠٦٩تخته پتو، ٨٣١ بسته غذایی، ٢٠٢بطری آب معدنی، 119 قوطی کنسروجات و 112 بسته بیسکوییت میان متاثران توزیع شده است.