Print Logo
پیام نماینده مقام‌معظم رهبری در هلال‌احمر به مناسبت مبعث پیامبر(ص) چهارشنبه 20 اسفند 1399 ساعت 15:15

اخلاق پیامبر معجزه جاوید و‌ جامعه‌ساز


حجت الاسلام و المسلمین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در پیامی فرارسیدن بیست و هفتم رجب، عید سعید بعثت را به عموم مسلمین جهان تبریک و تهنیت گفت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر؛ متن پیام حجت‌ الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی به این شرح است:
 

بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

بیست و هفتم رجب سالروز بعثت حضرت رسول اکرم (ص) بر تمامی مسلمانان در سراسر گیتی و همه مطلومان روی زمین مبارک و خجسته باد. آری بعثت یعنی روز بازشدن غل و زنجیر نادانی و ظلم و ستم از دست و پای انسانها.
بعثت یعنی مشعل گیتی افروز هلم و هدایت و روشنی بخش راه زندگی انسانها.
بعثت یعنی گسترش مهر و محبت و احسان و نیکی در میان انسان‌ها. بعثی یعنی روز پاک شدن جان انسان‌ها از همه زشتی‌ها و ‌پلیدی‌ها.
بعثت یعنی روز رهایی انسان‌ از همه رنج‌ها و‌دردها.
بعثت یعنی روز رهایی از شرک و بت‌پرستی.
حمد و سپاس خدای را که ما را از شرک و بت‌پرستی نجات داد.
پیام آور رحمت و مهربانی و اخلاق آخرین فرستاده الهی است؛ این روز فرخنده تجلی اراده الهی در برگزیدن پیامبری از جنس بشر است تا اسوه کامل عبودیت و بندگی و تخلق به اخلاق نیکو به همگان معرفی شود.

بعثت آخرین فرستاده خداوند برای نمایاندن روشنی آگاهی در برابر ظلمت نادانی است. پیامبر خاتم پرچمدار علم و معنویت و دین اسلام آیین نجاتبخش و تعالی‌دهنده بشر در ابعاد مختلف است. اخلاق نبوی معجزه جاوید و جامعه‌ساز آن وجود عالی‌مقام است.
بعثت پیامبر اکرم (ص) را باید بازگشت انسان به فطرت الهی خویش خواند. این روز مبارک مهم‌ترین فراز تاریخ بشریت و آیت بی‌نظیری در تجلی امر الهی در هدایت جامعه بشری است. پیام بعثت در حدیث مشهور پیامبر اکرم (صلّی الله علیه وآله) متجلی گردیده است : «انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق؛ من تنها برای تکمیل فضایل اخلاقی مبعوث شده‌ام» هدف از بعثت احیای اخلاق و تربیت انسانی است.
بعثت، نشانه عزم برساختن جامعه مومن و اخلاق‌محور است. پایه و بنیان این اجتماع باید عشق و علاقه انسان‌ها به یکدیگر باشد. انچه در افق بعثت مدنظر است این است که انسان‌ در بستر اجتماع به سمت پرودگار نزدیک‌تر شود.
این واقعه عظیم را نباید تنها در یک روز از سال یادآوری کرد و گرامی داشت بلکه باید به عنوان سرمشق و نمونه در اشکال و موضوعات مختلف در طول سال و در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی زندگی جاری و ساری گردد.
اینجانب فرارسیدن این عید سعید را به مسلمین جهان و ملت سرافراز و ولایت مدار ایران اسلامی، خصوصا کارکنان، داوطلبان، امدادگران و جوانان جمعیت هلال احمر که درماه‌های گذشته خالصانه در مقابله با شیوع ویروس کرونا مجاهدت کردند و در رزمایش‌های مواسات و همدلی مومنانه فعالیت نمودند تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.


عبدالحسین معزی
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر