Print Logo
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر چهارشنبه 15 بهمن 1399 ساعت 19:47

سیره حضرت فاطمه زهرا (س) دیگرخواهی است


جشن میلاد ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت دهه مبارک فجر با حضور نماینده‌ ولی‌فقیه در هلال‌احمر در سازمان امداد و نجات برگزار شد.

به‌ گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این همایش ضمن تبریک ولادت فرخنده حضرت زهرا (س) و ایام مبارکِ دهه‌ فجر دهه فجر بر امت اسلامی به ویژه خانواده بزرگ جمعیت هلال به بیان برخی از فضائل و مناقب حضرت صدیقه طاهره (س) پرداختند.

نماینده رهبر معظم انقلاب با اشاره به شان نزول سوره کوثر و جایگاه رفیع حضرت زهرا (س) در نزد پروردگار، گفت: حضرت زهرا (س) اسوه دو عالم در اخلاق و انسانیت است. فاطمه(س) سیده زنان عالم است که خیر کثیر و عصاره همه خوبی‌هاست.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه با اشاره به تفاسیر مشترک علمای شیعه و اهل سنت از سوره کوثر، افزود: کوثر را خوبی،‌ نیکی، خیرات فراوان و چشمه جوشان و ماندگار تفسیر کرده‌اند، چشمه‌ای که هیچ‌گاه خشک نخواهد شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه خطاب به حاضران گفت: شما دربرخی عملیات‌ها ‌به کوه‌ و دشت‌ها رفته‌اید، چشمه‌هایی را دیده‌اید، چشمه‌هایی که با یک حادثه‌ می‌توانند خشک شوند. اما چشمه کوثر، چشمه‌ای جاری و باقی است که خیرات و برکات آن تا قیامت ماندگار خواهد بود.

چشمه جاری

حجت الاسلام والمسلمین معزی، حضرت صدیقه طاهره را مصداق کوثر دنیایی و حوض کوثر در جنت را مصداق کوثر اخروی برشمرد و با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در دنیا کوثر جاری است، اظهار کرد: بنا بر نقل روایات، قرآن و اهل بیت(ع) در کنار این حوض بر پیامبر اکرم(ص) وارد می‌شوند و پیامبر(ص) با مؤمنان امت خویش در کنار آن حوض دیدار می‌کند. حضرت علی(ع) ساقی حوض یا ساقی کوثر است. همگانی که وارد بهشت می‌شوند از دستان ساقی کوثر آب می‌نوشند، آبی که شیرین‌تر از عسل است و مبدا آن عرش الهی است. هر کس از این آب گوارا نوشد، هرگز تشنه نخواهد شد.

نماینده مقام معظم رهبری در هلال احمر در ادامه سخنان خود در خصوص فضائل و مناقب حضرت صدیقه طاهره (س) به لقب «مادر امامان» اشاره و خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) عصاره خلقت هستند و بهترین الگو برای همه جهانیان هستند، خداوند سوره مبارک کوثر را در عظمت ایشان نازل می‌فرماید و این کوثر تا قیامت جاری و ماندگار است.

دستاوردهای انقلاب اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه سخنان خود با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: انقلاب اسلامی  به دست یکی از فرزندان حضرت زهرا (س) تحقق یافت، فرزندی که بنیان طاغوت را از این کشور برافکند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه سخنان خود امام خمینی (ره) را شخصیتی نامید که تمام  عمر خود را در راه ترویج فرهنگ اسلامی و سیره اهل بیت (علیهم السلام) صرف کرده است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات معیشتی بخشی از مردم و دشمنی‌های اقتصادی نظام استکبار با ایران اسلامی افزود: دشمن تصور می‌کرد که با ایجاد این جنگ اقتصادی می‌تواند ملت ایران را از پای درآورد اما با ایستادگی ملت این توطئه دشمن نیز خنثی شد.

نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال‌احمر به برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و جمعیت هلال احمر در ۴ دهه گذشته اشاره کرد و گفت: ملت ایران خودش را باور کرد و کارهای ناشدنی را شدنی کرد. در همین رابطه پشت سر گذاشتن جنگ تحمیلی بدون هیچ‌گونه حمایت خارجی به ‌عنوان نمونه‌ای از این خودباوری است، ما می‌توانیم به مظلومان جهان بیاموزیم که می‌توانند با مقاومت دست چپاولگران را کوتاه کنند.

مقدم ‌شمردن دیگری بر خود

نماینده رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود، دیگری خواهی و مقدم‌شمردن دیگری بر خود را از جمله صفات حضرت زهرا (س) دانست و اضافه کرد: امام حسن مجتبى (ع)‌ مشاهده کردند مادرشان فقط براى دیگران دعا مى‌کند و براى خویش، هیچ دعایى نمى‌کند، جلو آمد و گفت: اى مادر! چرا براى خودت دعا نمى‌کنى همان طورى که براى دیگران دعا مى نمایى؟ حضرت زهرا (س)  پاسخ داد: اى فرزندم! نخست باید به فکر دیگری باشیم و سپس براى خود دعا کنیم

نماینده ولی فقیه در هلال احمر این نگاه و سیره را به عنوان یک الگو برای فعالیت‌ امدادی بر شمرد و افزود: مکتب اهل بیت، مکتب مهربانی و خیرخواهی برای دیگران است. همان‌طور که امام علی (ع) به فرزند خود می‌فرماید: آنچه را برای خود می‌پسندی برای دیگران نیز بپسند

قدردانی از عملکرد امدادگران

نماینده رهبر معظم انقلاب روند حرکت سازمان امداد و نجات در کشور را مثبت ارزیابی کرد و افزود: گام‌هایی که برداشته شده، گام‌هایی در جهت توسعه امداد و نجات در کشور بوده است. سازمان امداد و نجات از مهمترین بخش‌های جمعیت هلال احمر و قلب جمعیت است. می‌توان در یاریگری از سیره اهل بیت آموخت. فعالیت و  خدمت در امداد و نجات بسیار ارزشمند است. یاری رساندن و نجات دادن فردی که گرفتار حادثه است، رساندن آب و نان به فرد گرسنه و تشنه، نجات فرد بیمار از مرگ و ... از جمله مواردی است که  می‌توان از سیره رفتاری معصومین آموخت.

 ارائه گزارش عملکرد

مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات نیز در این مراسم گزارش کوتاهی از عملکرد چند ماهه این سازمان ارائه کرد.

وی‌ ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و ایام مبارکِ دهه‌ فجر گفت: حضور حجت‌الاسلام و المسلمین معزی در این برنامه حاکی از دقتِ ویژه‌ نماینده ولی فقیه در هلال احمر بر ارائه‌ خدماتِ امدادی است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به نقش بانوان بعد از انقلابِ اسلامی در عرصه‌های مختلف افزود: آن‌ چه بیش از همه نیازِ امروزِ ماست، صداقت در گفتار و کردار است. ما سعی کرده‌ایم که در مجموعه‌ امداد و نجات روی این مسئله کار کنیم.

ولی پور در گزارشی از فعالیت‌های صورت‌گرفته در این سازمان به رویکرد جدید در بهره‌مندی از امکانات نرم‌افزاری در ساماندهی خدمات امدادی اشاره کرد

در ادامه این مراسم نیز  حاج احمد شربیانی به مرثیه‌سرایی پرداخت و در پایان نیز از بانوانِ شاغل در سازمان امداد و نجات تقدیر شد.

4006002/3/2021 7:45:32 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2021/02/202102109131254192_Thum.jpg