Print Logo
نماینده رهبر انقلاب در جمعیت هلال احمر تاکید کرد: یکشنبه 14 دی 1399 ساعت 17:15

دوری از تنگ‌نظری و مهارت‌محوری از مهم‌ترین وظایف گزینشگران


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با حضور در گردهمایی گزینش گران جمعیت هلال احمر، دقت در گزینش افراد برای حفظ سلامت اداری و دوری از تنگ‌نظری را از مهمترین مسائل مجموعه گزینش دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزۀ نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر‌‏، حجت الاسلام والمسلمین معزی در دیدار با گزینشگران جمعیت هلال‌احمر به تبیین اصول و معیارهای یک گزینش هدفمند و سنجش مناسب و دقیق پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در این دیدار با تاکید بر به اصول شایسته‌سالاری و اهمیت مهارت در گزینش تصریح کرد: ایمان، تقوا، علم و اخلاق، امانت‌داری، تعهد، علاقمندی به کار، دوری از تنگ نظری و همچنین بهره‌مندی از دانش و مهارت‌های لازم از اصول مهمی است که در شایسته‌سالاری دینی و گزینش اسلامی باید مد نظر قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه نیروی انسانی بزرگترین سرمایه سازمانی به حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: باید با گزینش هدفمند از توانایی هر فرد در جای مناسب بهره برد؛ داشتن التزام دینی و باورمندی به انقلاب ویژگی مهمی است که باید در گزینش‌ها لحاظ شود، اما عدالت در انتخاب، تجربه، علم و مهارت‌محوری موضوع حایز اهمیت دیگری است که نباید از آن غافل شویم. اگر فردی مهارت لازم را نداشته باشد هم به خود و هم منافع سازمان خسارت وارد می‌کند.

اهمیت شایسته سالاری در گزینش موضوع دیگر مورد تاکید نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر  در این گردهمایی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی با بیان اینکه در همه کشورها استخدام نیروهای انسانی تنها بر اساس مهارت و دانش است و در هیچ کشوری مانند ایران علاوه بر رعایت لزوم کارآمدی، مسئله گزینش به معنی به‌ کارگیری نیروی انسانی بر اساس ارزش‌های باورمندانه و اعتقادی و صفات اخلاقی انسانی تاکید نمی شود، افزود: جامعه دینی ایران، از مردمی متدین تشکیل شده که در آن دستگاه‌های مختلف علاوه بر شرایط عمومی استخدام، نیروی انسانی را بر اساس اصول گزینش و شایسته‌سالاری متناسب با مجموعه به کار می‌گیرند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه و همچنین گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی، این شهید را فرزند عاشورا دانست و افزود: شهید سلیمانی جمله‌ای شاخص دارد که این روزها مکرر شنیده‌ایم؛ ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم. این جمله بیانگر همین است که شهید سلیمانی فرزند عاشورا و درس‌‌آموخته مکتب سیدالشهدا بود‌.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه سخنان خود با بازخوانی بخش‌هایی از خطبه 131 نهج‌البلاغه به تبیین مکتب سردار سلیمانی که همان مکتب اهل بیت(ع) است پرداخت و اصلاح انحرافات جامعه را مهم‌ترین رسالت معصومین (ع) و در امتداد آن انقلاب اسلامی و مکتب شهید سلیمانی برشمرد.

وی در ادامه سخنان خود به رحلت آیت الله مصباح یزدی نیز اشاره و افزود: مرحوم آیت الله مصباح یزدی از بزرگان انقلاب اسلامی و از نزدیکان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به شمار می‌آمد. ایشان خدمات ارزنده و میراث بسیاری را در حوزه‌های علمیه از خود به یادگار گذاشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر در پایان با قدردانی از برگزارکنندگان این همایش، بار دیگر با یادآوری پرهیز از نگاه‌های تنگ نظرانه، عیب جویانه در گزینش افراد، اخلاص را از مهمترین ویژگی های گزینش گران دانست و بر انتخاب بهترین افراد برای قبول مسئولیت تأکید کرد.