Print Logo
پیام نماینده ولی فقیه در هلال احمر در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی جمعه 12 دی 1399 ساعت 21:14

بینش راهبردی، عمل خالصانه و باورمندی به انقلاب ویژگی‌های ممتاز شهید سلیمانی است


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در پیام گرامیداشت سالگرد شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد: شهید سردار سلیمانی نمونه و شاخصی برجسته‌ای از یک مدیر عملیاتی و خردورز در نظام جمهوری اسلامی است. او بر اساس بینش درست و در راهبرد آینده‌نگرانه انقلاب اسلامی می‌اندیشید و عمل می‌کرد. او عمیقا به انقلاب اسلامی باورمند و اهل تقوی و رعایت مسائل و احکام شرعی بود. صفاتی که باید به عنوان یک الگو و شاخص معرفی گردد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین معزی به این شرح است:
 
بسم‌الله الرحمن‌الرحیم
 
من المومنین رجال صدقوا ماعاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و مابدلوا تبدیلا
این روز‌ها مصادف است با اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان گرانقدرشان. اگرچه یک سال از شهادت سردار رشید اسلام، سپهبد حاج‌ قاسم سلیمانی می‌گذرد و فقدان وجود ارزشمندش هنوز بر دل‌ها سنگینی می‌کند، اما هر روز که از واقعه شهادت ایشان گذشته راه مقاومت و مسیر عزت را درخشان‌تر نمایانده است.
آن شهید سعید خود را از ملت امام حسین علیه‌السلام می‌دانست و بر پیروی از اهل‌بیت علیهم‌السلام پای می‌فشرد. به‌واقع آموزه اساسی نگرش ولایی را دریافته بود. و از این منظر به جهاد و تلاش می‌پرداخت؛ 
اللَّهُمَّ إِنَّکَ تَعْلَمُ أَنَّهُ لَمْ یَکُنِ الَّذِی کَانَ مِنَّا مُنَافَسَةً فِی سُلْطَانٍ وَ لَا الْتِمَاسَ شَیْءٍ مِنْ فُضُولِ الْحُطَامِ، وَ لَکِنْ لِنَرِدَ الْمَعَالِمَ مِنْ دِینِکَ وَ نُظْهِرَ الْإِصْلَاحَ فِی بِلَادِکَ، فَیَأْمَنَ الْمَظْلُومُونَ مِنْ عِبَادِکَ وَ تُقَامَ الْمُعَطَّلَةُ مِنْ حُدُودِکَ.
این سخن امیرمومنان است در تبیین بعثت  و‌ همراهی ایشان با دعوت پیامبر . امام حسین علیه‌السلام نیز در تشریح علت قیام خود همین معانی را با عباراتی مشابه بیان می‌فرمایند.  این مکتب اهل‌بیت است*. 
بار خدایا، تو مى دانى، که آن کارها که از ما سر زد، نه براى هم چشمى بود و نه رقابت در قدرت و نه خواستیم از این دنیاى ناچیز چیزى افزون به چنگ آوریم. بلکه مى خواستیم نشانه هاى دین تو را که دگرگون شده بود بازگردانیم و بلاد تو را اصلاح کنیم تا بندگان ستمدیده ات در امان مانند و آن حدود که مقرر داشته اى، جارى گردد.
شهید حاج قاسم سلیمانی به یقین بزرگمرد عرصه جهاد و مقاومت در راه حق‌طلبی و دفاع از مردم ستمدیده و‌ مستضعف به شمار می‌آمد. او در بازگرداندن آرامش به منطقه و سرکوب فتنه سلفی‌گری فریبکارانه در پاسداشت کرامت همه انسان‌ها و احترام به زندگی همه مردم در منطقه مجاهدتی تمام داشت.  
این شهید بزرگوار را باید با عنوان یک شخصیت فراملی و بین‌المللی به جهانیان معرفی کرد. تعبیر شخصیت بین‌المللی در مورد این شهید بزرگوار تنها محدود به سوریه، لبنان و یمن نیست،  بلکه خدمات این شخصیت فراتر از این محدوده‌های جغرافیایی است؛ با نابودی داعش، نتیجه تلاش‌ها و مجاهدت‌های این شهید گرانقدر حتی به قلب اروپا نیز رسید.
سردار رشید اسلام سازش با ظالم را محال می‌دانست و تواضع در مقابل مظلوم برایش افتخار بود. مجاهدی که در دفاع از امنیت ایران بزرگ و مردم مظلوم منطقه، نقشی بی‌بدیلی داشت. پاداش این مجاهدت را نیز در وصال حضرت حق و پیوستن به همرزمان شهیدش دریافت کرد.
بدون شک شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، نقطه عطف تحولات منطقه در آینده نزدیک است‌. 
یکی از برجسته ترین صفات اخلاقی این شهید گرانقدر، اخلاص در عمل بوده است.
قرآن، نشانه افراد صادق را  ایمان به خدا و رسول خدا می داند و فرد صادق به تعبیر قرآن کریم شک نمی کند ‌و با مال و جانش مجاهدت می کند و شهید قاسم سلیمانی مصداقی از این ویژگی‌هاست، او با ثبات و ایمان در راه خدا  قدم برداشت .
رقت قلب، خود ساختگی، هوش و فهم عمیق، برنامه‌ریزی راهبردی، تدبیر و اعتدال از نمونه های دیگر فضائل اخلاقی این شهید بزرگوار بوده است. ایشان نمادی بارز از عزت، غیرت، کرامت، اخلاص، استکبار ستیزی، دفاع از مظلوم و وطن دوستی بود. 
شهید سردار سلیمانی نمونه و شاخصی برجسته‌ای از یک مدیر عملیاتی و خردورز در نظام جمهوری اسلامی است. او بر اساس بینش درست و در راهبرد آینده‌نگرانه انقلاب اسلامی می‌اندیشید و عمل می‌کرد. او عمیقا به انقلاب اسلامی باورمند و اهل تقوی و رعایت مسائل و احکام شرعی بود. صفاتی که باید به عنوان یک الگو و شاخص معرفی گردد.
بی تردید خون‌ پاک این شهید گرانقدر که در نصرت دین‌خدا بر زمین ریخته شد ثمرات مبارکی در اعتلای جبهه حق درپی‌خواهد داشت. 
اینجانب فرارسیدن سالگرد شهادت اسطوره مقاومت سردار سرافراز سپاه اسلام شهیدحاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش را به مقام معظم رهبری « مدظله العالی» و مردم انقلابی و قدرشناس ایران تسلیت می‌گویم و علودرجات این شهید عالی مقام و همراهانش را از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.
 
عبدالحسین معزی
نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال‌احمر
 
 
* نهج‌البلاغه خطبه۱۳۱