Print Logo
به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گلستان برگزار می‌شود سه‌شنبه 9 دی 1399 ساعت 17:39

برنامه‌های متعدد فرهنگی در هفته گرامیداشت سردار سلیمانی


برنامه متعدد فرهنگی و هنری به مناسبت اولین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در گلستان به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین یعقوب مهدوی با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی، هراسی ماندگار در دل دشمنان انداخت که هیچگاه از بین نخواهد رفت، گفت: مکتب حاج قاسم، مجموعه ایده، فرهنگ و روش برآمده از مکتب امام، رهبری و مکتب ناب محمدی با شاخصه مهم «دین باوری» و « ولایت پذیری» است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گلستان در آستانه افزود: شهید حاج قاسم چهره بی بدیل و بی نظیری است که وحدت را به تمام معنا در سطح قومی، مذهبی و ملی و چه درسطح جهان و رابطه مسلمانان در کشورهای همسایه عملی کرد.
وی با اشاره به فرازی از وصیت نامه این شهید بزرگ و توصیه به مسئولان، نخبگان سیاسی و برجستگان دینی و به آنهایی که در منطقه نفوذ کلامی در میان مردم دارند، تاکید کرد: تا آجا که می توانند بر روی این اتحاد و انسجام با ارزش ملت تکیه کنند، "ایمان به خدا" و "اتحاد "این دو کلمه چیزی است که می تواند کشورها و ملت ها را روی پای خود نگه دارند، قدرت مقاومت به آنها بدهد و ملت ایران بحمدالله از این دو نعمت برخوردار است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گلستان حیات و شهادت شهید سپهبد سلمانی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد:  هرچند حیات ایشان برای دشمن رعب انگیز بود، شهادت ایشان هراسی ماندگار در دل دشمنان انداخت که هیچگاه از بین نخواهد رفت.
وی با بیان اینکه سردار دلها نماد وحدت کلمه در میان کشورهای منطقه شناخته می شود، ادامه داد: سردار سلیمانی از دیگر مولفه های مقاومت است که در فرهنگ اسلامی و در منطقه نمود پیدا کرده، این شهید، نماد مقاومت و اتحاد بین ادیان در سوریه، عراق، لبنان و یمن که متشکل از شیعه، سنی، مسیحی و یهودی است که در شهادت ایشان یکپارچه به سوگ نشستند.
مهدوی گفت: شهید سلیمانی در بین وحدت جناح ها و گروه های سیاسی در کشور نیز نقش پر رنگی ایفا کرد زیرا در مکتب سلیمانی وحدت سیاسی رنگ می بازد و همه در زیر پرچم ولایت قرار می گیرند که در حیات سیاسی و حتی بعد از شهادت وی نمود داشت.
وی به دیگر مولفه های مکتب سلیمانی اشاره کرد و گفت: تسلیم ناپذیری، نفی ظلم با بصیرت نابی که دارا بوده و باوری که به ولی زمانش داشت او را به نخبه تمام عیار تبدیل کرده بود زیرا ولایت پذیری از ویژگی های ناب مسلمان در مکتب اسلام است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گلستان اضافه کرد: ایشان حتی در وصیت نامه شان نیز قسم می خورد که "والله والله والله قسم راهی وجود ندارد که دلدادگی به ولایت و رهبری انقلاب ما را از آسیب های زمانه برحذر بدارد"
مهدوی با بیان اینکه لقب با مسمای "سید الشهدای مقاومت " به خاطر حضور میدانی در جبهه های نبرد و مدافعی اهل بیت(ع) و ارزش های اسلامی او را منحصر به فرد کرده بود، گفت: تشییع جنازه بی نظیری در عراق، خوزستان، قم، مشهد، تهران و کرمان یکی از بی نظیر ترین مراسم ها بود.
وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: مکتب حاج قاسم برآمده از مکتب امام و رهبری و مکتب ناب محمدی است که مجموعه ایده، فرهنگ و روش با شاخصه مهم «دین باوری» و « ولایت پذیری» است که جوانان باید آن را مطالعه کرده و از آن درس بگیرند .
مهدوی ادامه داد: تواضع، فروتنی، اخلاص، رافت اسلامی، توجه به اقشار جامعه، پایبندی به نظام و ولایت، رعایت حق الناس، به جا آوردن حق الله و احترام به هم نوعان، احترام و توجه به پدر و مادر از شاخصه های مکتب حاج قاسم است که نشئت گرفته از اسلام ناب محمدی است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گلستان در خاتمه بیان کرد: اگر جوانان می خوهند از آسیب های زمان به دور باشند باید به شاخص های سردار دل ها توجه کنند، زیرا حفظ خانواده و جامعه در گرو مکتب حضرت امام راحل (ره)، رهبری و اکنون احیا کننده آن حاج قاسم با عنوان «مکتب سلیمانی» است.
بنا به گفته مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به مناسبت اولین سالگرد شهیدحاج قاسم سلیمانی برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار گرفته است که از جمله می توان به سخنرانی ائمه جماعات در شهرستان‌های استان با عنوان «حبیب مقاومت»، نصب بنر و فضاسازی محیطی در پایگا‌ه‌های امدادی، اجرای مسابقه دلنوشته‌ای با حاج قاسم در سطح استان، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم و ... اشاره نمود.