Print Logo
شنبه 29 آذر 1399 ساعت 18:49

پرستار، نوید بخش حیات


او که با دستان نوازشگر و قلب مهربان خود درد بیمار را تسکین می­ بخشد و به او مژده حیاتی دوباره می­ دهد. پرستار، واژه­ آشنا و موجب ایجاد حس امنیت و آرامش است به ویژه در دوران کرونایی بیش از هر زمان دیگر با این‌ حس و نام همراه بوده ایم، پرستاران جبهه سلامت.
انسان­های بی­ ادعایی که خاصلانه تلاش می­ کنند و در لحظات سختی و ناراحتی، آرامش را به کسانی که نیاز دارند عطا می­ کنند. 
رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرماید: به نظر من، همه مردم ما و همه کسانی که به سرنوشت بیماران و به سلامت کشور اهمیت می دهند، بایستی به قشر پرستار توجه و محبت و اهمیت نشان بدهند؛ چه مسئولان، چه آحاد مردم.
حضرت زینب (علیهاالسلام)، آن بانوی عاطفه و شجاعت، مقام پرستار را در دشت نینوا چنان جلوه­ گر ساخت که امروز، روز پرستار، به زادروز آن بانوی بزرگ، شکوه و عظمت یافته است.
 رهبر معظم انقلاب اسلامی، درباره ارج نهادن به مقام پرستاران می فرمایند: همه موظفیم از این انسان های فداکار و پرعاطفه و دل سوزی که با عمل انسانیِ پرستاری خود، از بیماران در مراحل دشوار بیماری مواظبت و حمایت می کنند، به عنوان احترام به ارزش انسانی والا، قدردانی کنیم. پرستاری، حرفه ای انسانی و اسلامی است و جامعه و کشوری مثل ما، که سرشار از عواطف گوناگون است و نقش عواطف در این جامعه، همواره نقش برجسته ای بوده است، باید به این حرکت عاطفی بزرگ ـ که دارای مبنای عقلانی و فکریِ راسخی هم هست ـ به چشم احترام بنگرد.
به نظر می رسد بانی فلسفه پرستاری در شکل امروزی آن شخصی به نام فلورانس نایتینگل باشد که اولین برنامه سازمان یافته آموزش پرستاری را در بیمارستان سن توماس لندن ایجاد کرد؛ بود.
امروزه با وجود ویروس منحوس کرونا در سراسر جهان، پرستاران به روش های مختلف در درمان بیماران کرونایی و بخشیدن حیات دوباره به زندگی آنان، تلاش­ های بسیاری کرده­ اند و با وجود فشارهای روحی و جسمی فراوانی که بر این قشر ایثارگر وارد شده است هم چنان در خط مقدم برای نجات جان انسان­ ها در بیمارستان­ها مقاومت و مجاهدت می نمایند.
بدون تردید مردم جامعه باید قدردان زحمات پرستاران باشند و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، خستگی طاقت فرسا را از روی دوش این عزیزان بردارند و نگاه ویژه ای به این فرشتگان نجات در دوران اپیدمی کرونا داشته باشند.
در روز پرستار جایگاه بلند و فداکارانه جامعه پزشکی، مدافعان سلامت و به ویژه پرستاران عزیز را گرامی می داریم و به شهدای عزیز از جامعه پزشکی کشور که در راه مبارزه با بیماری کرونا و حراست و حفاظت از ملت شریف و بزرگ ایران، جان خویش را نثار نمودند ادای احترام می نمائیم که یاد و خاطره آنان همواره در اذهان ایرانیان به بزرگی و نیکی ثبت و ضبط خواهد ماند.
ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار را به مدافعان سلامت و تمامی پرستاران و به ویژه فعالان این عرصه در مجموعه ها و بخش های مختلف هلال احمر تبریک می گوئیم و در این روزهای سخت برای آنان سلامتی و بهروزی از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمائیم.
 
پایگاه اطلاع­ رسانی
حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر