Print Logo
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گیلان شنبه 15 آذر 1399 ساعت 10:52

اعضای  هلال احمر زیباترین لباس خدمت، مصداق کامل ایثار و گذشت را بر تن دارند


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان گیلان، خدمات داوطلبانه در هلال احمر را امری مقدس دانست و گفت: در آموزه های دین مبین اسلام، درباره کمک به هم نوع توصیه های زیادی شده و در سیره انبیاء الهی مصداق کامل ایثار و از خودگذشتن بسیار مشاهده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از صفحه مجازی رسمی و اطلاع رسانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان گیلان در اینستاگرام، با اشاره به انگیزه های فطری بشر برای کمک به هم نوع افزود: آموزه های دین اسلام و سایر ادیان الهی کمک به آسیب دیدگان را جلوه های بشردوستی دانسته و آن را از سیره های عملی انبیاء الهی می داند و همواره مورد تحسین قرار داده است.

وی با اشاره به تاکید آیات قرآن در زمینه کمک به دیگران، بیان کرد: خداوند در آیه 32 سوره مائده نجات جان یک نفر را معادل نجات جان مجموعه انسان ها دانسته که نشانگر اهمیت این موضوع از نگاه خداوند متعال است.

حجت الاسلام و المسلمین چهری همچنین در ادامه آیه "تعاونوا علی البر و التقوی" را نیز از توصیه های خداوند برای انجام عمل خیر و کمک به امور مردم و نفوس عنوان نمود و افزود: خدمات هلال احمر از چند جهت قابل توجه و بحث و بررسی است و هرکدام آن ها دارای بالاترین ضرورت ها در زمان ارائه خدمات می باشند. یک جنبه آن در زمان آرامش و براساس نیازهای موردی انجام می شود و بخش دیگری نیز در حوادث طبیعی و غیرطبیعی در زمینه های نجات جان انسان ها، اسکان، تغذیه و درمان صورت می گیرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گیلام با تاکید بر لزوم ارائه خدمات هلال احمر در حوادث و سوانح تصریح کرد: حضور به موقع نیروهای امدادی و ارائه کمک به حادثه دیدگان در زمان اضطرار که منجر به نجات جانشان می شود مصداق آیه شریفه "من احیاء الناس فکانما احیا الناس جمیعا" است.

وی با اشاره به سیر و سلوک عرفاء در زمینه های خدمت رسانی و کمک به دیگران، گفت: انسان ها با نیت های خالصانه در کمک رسانی به دیگران در واقع می توانند قدم های خوبی به سمت عاقبت بخیری بردارند که در این زمینه ها باید قصد قربت را در اعمالشان لحاظ کنند و رعایت اخلاق امداد و نجات را همواره مدنظر داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین چهری در پایان ضمن تبریک ١٥ آذر روز جهانی داوطلب، این مهم را از لحظات پرافتخار زندگی انسان دانست و گفت: زیباترین و با فضیلت ترین اعمال در نزد خداوند دستگیری نیازمندان و کمک به هم نوع است و داوطلبان، جوانان، امدادگران، نجاتگران و اعضای جمعیت هلال احمر زیباترین لباس خدمت را که مصداق کامل ایثار و گذشت است بر تن دارند.