Print Logo
پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر به مناسبت فرارسیدن روزهای پایانی ماه صفر پنج‌شنبه 24 مهر 1399 ساعت 01:51

گام گذاشتن در مسیر معرفت دینی، راه رستگاری بشر


نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر در آستانه سالروز رحلت رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ متن پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین معزی به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

روزهای پایانی ماه صفر ایام عزای اهل‌بیت علیهم‌السلام و روزهای حزن مسلمانان، دلدادگان و ارادتمندان خاندان پیامبر اعظم مصادف با رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام پیامبر نور و رحمت و اخلاق، انسان کامل حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله و سلم و شهادت هشتمین ستاره آسمان امامت حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) است.
28 صفر، سالروز رحلت آخرین فرستاده خدا، اسو‌ه ی اخلاق در جهان، حضرت رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله و روز آخر صفر روز غم بار سالگرد شهادت غریبانه امام علی بن موسی الرضا(ع) است.
قرآن کریم، پیامبر اکرم (ص) را رحمة للعالمین معرفی می‌کند (و ما ارسلناک الا رحمة للعالمین) نفرستادیم تو را مگر که مهر و رحمتی باشی برای جهانیان.

یکی از ویژگی‌های رسول گرامی اسلام (ص) و معصومین (ع)، رحمت عام و فراگیر آنان نسبت به تمام اهل عالم است. بخشندگی از زیباترین آموزه‌های اخلاقی در سیره این بزرگواران است که نقش سازنده و مؤثری را جهت گرایش انسان‌ها به سوی حق و عدالت ایفا می‌کند.
تکامل، سعادت و رستگاری بشر امروزی که از نابسامانی ها و مشکلات عدیده رنج می برد، جزء آشنایی با پیام وحی و شناخت معارف مکتب پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت علیهم السلام، تحقق پیدا نخواهد کرد.

بی‌تردید، راه رستگاری بشر تمسک به اهل‌بیت(ع) است و گام گذاشتن در مسیر معرفت و حقانیت ائمه و بزرگان دین اسلام می‌تواند بشریت را به سوی سعادت دنیوی و اخروی نزدیک کرده و مسیر توحید و تقوی را به ما نشان دهد.
اینجانب این ایام سوگواری را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه کارکنان، امدادگران، داوطلبان و جوانان عضو جمعیت هلال احمر تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

امید آنکه در این سال که همه‌ شئون زندگی تحت تاثیر بیماری عالم گیری واقع شده است زنده نگاه‌ داشتن یاد و سیره معصومین (ع) تاثیری مضاعف در کاهش رنج زندگی مردمان داشته باشد.


عبدالحسین معزی
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران