Print Logo
پیام نماینده مقام معظم رهبری در هلال ‌احمر به مناسبت فرارسیدن هفته گرامیداشت دفاع مقدس: یکشنبه 30 شهریور 1399 ساعت 19:29

دفاع مقدس یکی از پر افتخارترین برگ‌های زرین کتاب انقلاب اسلامی


نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر با صدور پیامی به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت این رویداد عظیم، از خودگذشتگی و رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را نقطه درخشان و پر افتخار تاریخ انقلاب اسلامی دانست و مطالعه و بازخوانی تاریخ هشت سال دفاع مقدس را از سوی جوانان خواستار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین معزی به شرح ذیل است:
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
هشت سال دفاع مقدس یکی از پرافتخارترین برگ‌های تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی و تداعی کننده یکی از زیباترین جلوه‌های تاریخ انقلاب است که در آن حماسه ایستادگی و مقاومت متجلی شد. حماسه‌ای که در حقیقت رمز پیشرفت و پیروزی جمهوری اسلامی در دهه‌های پس از آن نیز  به شمار می‌آید.
بخشی از برگ‌های زرین این کتاب پر افتخار  نیز متعلق به امدادگران‌ جبهه‌های حق علیه باطل است. گرامی می‌داریم یاد و خاطره همه ایثارگران و از جان‌گذشتگانی که در این راه مقدس ماندگار شدند؛ به‌ ویژه ۴۸۷ شهید امدادگر جمعیت هلال احمر که در راه تسکین درد و رنج حاصل از تجاوز دشمن در کنار رزمندگان اسلام ایستادگی و مقاومت کردند.
شهدا افتخار ملت ایرانند، چه از نگاه دینی که رتبه و مقام رفیعی دارند و در پیشگاه خداوند زنده هستند و چه از منظر ملی و مردمی که به سبب خدمتی که به جامعه خویش کرده‌اند موجب افتخار هستند. 
بنابر فرموده مقام معظم رهبری مدظله العالی امروز زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و همه باید بدانیم که امنیت و آرامش امروز ما مدیون ایستادگی و رشادت شهدا و صبر و استقامت بی‌بدیل خانواده این عزیزان است. 
با توجه به این مهم اینجانب به جوانان عزیز توصیه می‌کنم تاریخ هشت سال دفاع مقدس را با اهتمام و جدیت  مطالعه و بررسی کنند به ویژه جوانان جمعیت هلال احمر که پرچم‌دار نوع دوستی، از خودگذشتی و صلح طلبی هستند. باید وقایع عبرت‌آموز دوران دفاع مقدس را که رشادت‌های دلاوران ایران زمین است به نحو شایسته بازنمایاند تا مفهوم ایستادگی و امید را همواره در ذهن و دل جامعه زنده نگاه ‌داشت.
امروز تکیه بر دستاوردهای دفاع مقدس و تنفس در فضای معنوی و تمسک به روحیه ایثارگری آن دوران راه روشن غلبه بر سختی‌ها و‌مسیر تجربه‌شده پیروزی و نصرت است.
امید که همکاران جمعیت هلال‌احمر که پرچمدار ایثارگری در جامعه هستند رهروان استوار ایثارگران دفاع مقدس باشند.
شایسته است مسئولان محترم دفاتر حوزه نمایندگی در استان‌ها و نیز مدیران محترم جمعیت هلال‌احمر  توجه به ایثارگران و خانواده‌های محترمشان را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.