Print Logo
با سخنرانی نماینده ولی فقیه در هلال احمر شنبه 15 شهریور 1399 ساعت 19:07

درس‌های "انسان و زندگی" هر شنبه منتشر می‌شود/فیلم


درس گفتار های "انسان و زندگی" حجت ‌الاسلام‌ و ‌المسلمین معزی نماینده ولی فقیه در هلال احمر هر شنبه در فضای مجازی منتشر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، در این سلسله دروس، نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر به ارائه و تبیین آموز‌های اخلاق اسلامی با موضوع «فضائل و رذائل اخلاقی» به شرح شماری از فضیلت‌های اخلاقی و تبیین برخی از رذائل ناپسند از دیدگاه قرآن کریم می‌پردازد.
در سلسله گفتارهای انسان و زندگی، همچنین به تبیین جایگاه کرامت بشری و نقش دین در این مقام به عنوان هدایت کننده پرداخته می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در این سلسله گفتارها با اشاره به آیات و روایات دینی به واکاوی و بررسی چالش‌های اخلاقی پیش‌روی انسان اشاره و به تأثیرگذاری آموز‌ه‌های دینی در ارتقای توانمندی‌ها اخلاقی و همچنین تأثیر حوزه آموزش و فرهنگ در این رابطه می‌پردازد.
نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال‌احمر، شنبه‌های هر هفته در نمازخانه ساختمان صلح به تبیین معارف دینی و مسایل کلان هلال می‌پرداختند که این سخنرانی‌ها با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اقامه نماز جماعت متوقف شد و اکنون پس از وقفه‌ای چندماهه درس‌گفتارهای "انسان و زندگی" به صورت هفتگی در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد.
برای مشاهده و دریافت فیلم کامل این دروس هفتگی اخلاق به پایگاه اطلاع‌رسانی www.nvhelal.ir و www.rcs.ir و یا صفحات و کانال‌های آپارت به آدرس Moballeq_media  مراجعه کنید.

 

درس گفتار"انسان و زندگی" جلسه اول

حجت الاسلام و المسلمین معزی در جلسه اول این سلسه گفتارها، با اشاره به برخی از خصوصیات انسان در تفاوت با دیگر موجودات، تاکید کرد: این ویژگی ها موجب گردید تا خداوند انسان را گرامی بدارد و او را بر بیشترین و یا تمام این موجودات برتری بخشد و امتیازات انسان در قرآن کریم ذکر شده است که از جمله آن ها می توان به قدرت سخن و بیان اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر از جمله دیگر ویژگی ها و امتیازات انسان را خودشناسی بر شمرد و افزود: انسان می تواند خود را بشناسد و لذا موجودی غیر قابل تعریف و ناشناخته نیست و خداوند می فرماید" بَلِ الْإِنسَانُ عَلَى نَفْسِهِ بَصِیرَةٌ " (سوره قیامة –آیه 14) و می تواند بر نفس خود تسلط و شناخت پیدا نماید.

حجت الاسلام  المسلمین معزی قدرت فراگیری و یادگیری را دیگر امتیاز انسان دانست و گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید " عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ " (سوره علق-آیه 5) آموخت آنچه را که نمی دانست و می تواند از جهالت بیرون بیاید و علیرغم این که مجهولات فراوانی دارد اما خداوند به او آموخت.

بیانات تفصیلی سلسله گفتار اول حجت الاسلام و المسلمین معزی را در لینک زیر دریافت فرمائید:

 

http://Www.moballeq.ir

http://Www.aparat.com/Moballeq

https://t.me/moballeq_media