Print Logo
پیام تسلیت نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی جمعه 7 شهریور 1399 ساعت 17:23

عاشورا یک واقعه زنده و پویا در تمام اعصار تاریخ است


حجت الاسلام و المسلمین معزی، نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر؛ متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی به این شرح است:


بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الارْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ

واقعه عاشورا که در‌ سال ۶١ هجرت رخ داد به مثابه یک مکتب است و در همه صحنه‌های این حادثه‌ی عظیم و تاریخی درس‌هایی است که باید به آن توجه کرد.
این واقعه دردناک و عبرت‌آمیز یاد آور بزرگترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشری است. واقعه‌ای که صحنه نمایش رویارویی حق علیه باطل را در
ادوار مختلف تاریخ ترسیم کرده است و همیشه در تاریخ زنده و پویا خواهد ماند. در قیام امام حسین(ع) عبرت‌های بی‌شماری برای همه انسان‌ها با هر مذهب و مسلکی می‌توان یافت که تضمین‌کننده رستگاری و سعادت بشر در تمام اعصار تاریخی است.
اگر به این واقعه با دید صحیح و ژرف بنگریم، این مهم را درمی‌یابیم که عاشورا مبانی اعتقادی و دستورالعمل‌های رفتاری دارد که در زمینه تکامل انسان‌ها نقش بنیادین دارد. همان‌طور که ما معتقد هستیم اگر انسانی بخواهد در مسیر کمال گام بردارد، باید به حقیقت اسلام به‌ عنوان یک مکتب است پایبند باشد و با بهره‌کرفتن از جنبه‌های اعتقادی آن رشد یابد. چنین فردی با عمل به دستورهای عملی اسلام در کشاکش حرکت و زندگی آب‌دیده و آزموده می‌شود.
عدالت‌خواهی و ستم‌ستیزی، عزت، پاسداری از اسلام و ارزش‌های اسلامی، شهادت در راه خدا، جمع میان سیاست و معنویت، امر به معروف و نهی از منکر از جمله درس‌های مهم در عرصه رفتار سیاسی رویداد عاشورا است.
افزون بر این‌ها این عاشورا دین خدا را از انحراف بازداشت و راه استوار حق را دربرابر چشم انسان قرار داد.
اینجانب سالروز این واقعه اندوهناک را به تمامی مسلمانان و آزادی خواهان جهان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه کارکنان، امدادگران، داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم. امید آنکه در این سال که همه‌ شئون زندگی تحت تاثیر بیماری عالمگیری واقع شده است زنده نگاه‌داشتن یاد شهدای کربلا تاثیری مضاعف در رندگی مردمان داشته باشد. با اقامه عزای اباعبدالله الحسین علیه‌السلام رهرو راستین آن امام آزاده باشیم.



عبدالحسین معزی
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران