Print Logo
پیام نماینده مقام معظم رهبری در هلال‌احمر به مناسبت عید سعید غدیر خم شنبه 18 مرداد 1399 ساعت 07:28

غدیر زنده کننده، نگه دارنده و استمرار بخش حقیقت دین است


 نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر با انتشار پیامی عید سعید غدیر خم را به کارکنان، امدادگران، جوانان و داوطلبان جمعیت تبریک و تهنیت گفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین معزی، بدین شرح است:
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا 
 
واقعه غدیر ادامه نبوت در مسیر امامت و ولایت است. این روز مبارک مهم‌ترین فراز تاریخ اسلام و آیت بی‌نظیری در تجلی امر الهی در هدایت جامعه بشری است.
این رویداد عظیم، پیوند امتداد رسالت است و‌ توجه دادن به موضوع ولایت که جانمایه این دو است. هدایت جامعه جز با تمسک به ولایتی که از سوی خدا تعیین گردیده راه به سعادت و رستگاری نمی‌برد. غدیر زنده کننده و نگه دارنده و استمرار بخش حقیقت دین است. ریشه تمام فضیلت‌ها، شرافت‌ها، ارزش‌ها، مبدا و منشا همه ایثارگری‌های تاریخ در دل غدیر نهفته است.
بشریت، امروز نیازمند فرهنگی است که در آن غمخواری و دردمندی با همه انسان‌ها توصیه و تاکید می‌شود. در نگاه علی (علیه‌السلام) افراد بشر یا هم‌ کیش ما هستند یا هم‌ نوع و در هر حال با قلبی پر از مهربانی با آنها باید رفتار کرد. 
محروم ماندن بشر از ولایت امیرمومنان(ع) یعنی زیان از بهره‌مندی از معارف والا و تربیت بر اساس گوهر ارزشمند دین. 
ترویج و بزرگداشت غدیر ، تعظیم کرامت انسان و نگاه کریمانه به جامعه بشری است.
این واقعه عظیم را نباید تنها در یک روز از سال یادآوری و گرامی داشت بلکه باید به عنوان یک سرمشق و ایده در اشکال و موضوعات مختلف در تمامی طول سال و در تمامی عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی زندگی جاری و ساری گشته و از محتوای آن درس گرفت.
اینجانب فرارسیدن این عید سعید را خدمت تمام مسلمین جهان و ملت سرافراز و ولایت مدار ایران اسلامی، خصوصا کارکنان، داوطلبان، امدادگران و جوانان جمعیت هلال احمر که در ماه‌های گذشته خالصانه در مقابله با شیوع ویروس کرونا مجاهدت داشته و در رزمایش‌ها مواسات و همدلی مومنانه فعالیت نموده‌اند، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.
 
عبدالحسین معزی
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر