Print Logo
چهارشنبه 25 تیر 1399 ساعت 13:36

برگزاری مرحله دوم پنجمین انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر


مدیرکل هماهنگی مجامع و امور استان‌های جمعیت هلال احمر از برگزاری مرحله دوم پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر در روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت، افشین یگانه، با اشاره به برگزاری مرحله نخست پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر، گفت: مرحله نخست پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر برگزار شد و از بین نامزدهای شرکت کننده در انتخابات ۶۶۶ نفر به مرحله دوم راه پیدا کردند و در مرحله نخست، اعضای شوراهای اجرایی انتخاب شدند.

وی افزود: از روز دوم تیرماه اقدامات لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در دستور کار قرار گرفت و با تشکیل مجمع استان ها، اعضای هیات مدیره استان ها انتخاب خواهند شد.

مدیرکل هماهنگی مجامع و امور استان های جمعیت هلال احمر درباره برگزاری مرحله دوم انتخابات در روز ۲۶ تیرماه، اظهارکرد: پس از برگزاری انتخابات به استناد ماده ۴۸ آیین نامه اجرایی پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر، نامزدها سه روز مهلت دارند تا اعتراض خود را اعلام کنند. هیات نظارت هم موظف است تا در مدت زمان سه روز تقویمی از ۳۰ تیرماه تا اول مردادماه نسبت به رسیدگی به اعتراض نامزدها اقدام کند. به علاوه هیات نظارت بر انتخابات هم در روز دوم مردادماه اسامی نهایی را به دبیرخانه پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر اعلام می کند و در نهایت ۴ تا ۵ مردادماه، اسامی نهایی معرفی می شوند.

به گفته وی، روز ۲۶ تیرماه ۶۶۶ نفر در انتخابات شرکت می کنند و از بین این افراد ۲۷۰ نفر در سراسر کشور انتخاب می شوند که شامل ۴ نفر اعضای هیات مدیره ۲ نفر علی البدل هیات مدیره، ۲ نفر بازرس و یک نفر عضو علی البدل بازرس برای هر استان، انتخاب می شود

یگانه با تاکید بر تعیین شرایط عمومی و اختصاصی اعضای هیات مدیره و بازرسان، گفت: حداقل سن افراد ۲۵ سال و مدرک تحصیلی کارشناسی یا معادل آن است، البته باید حداقل ۵ سال سابقه کار اجرایی داشته باشند. بازرسان  هم علاوه بر موارد توصیه شده لازم است در زمینه امور مالی هم تخصص لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: انتخابات مرحله دوم پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر در ۳۰ استان با در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی، راس ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه برگزار و رای گیری در حضور اعضای مجمع استانها انجام می‌شود و اعضای هیات مدیره استانها و بازرسان مشخص خواهند شد.