Print Logo
یکشنبه 22 تیر 1399 ساعت 13:15

نیم نگاهی به پنجاه و هفتمین شماره ماهنامه مهر و ماه


به همت معاونت فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، شماره 56 نشریه «مهروماه» برای تیرماه 1399 آماده و به چاپ رسید.

نسخه دیجیتالی این نشریه را می توانید در بخش ماهنامه " مهر و ماه " پایگاه و همچنین در انتهای این مطلب ملاحظه فرمائید.

این شماره نشریه نیز همچون گذشته شامل موضوعات و مطالب متنوعی است که با کلمه نخست به قلم دکتر یاسر احمدوند با عنوان " بازخوانی یک سند مهم" آغاز می گردد. (در بخش یادداشت پایگاه قابل ملاحظه می باشد)

نگاهی کوتاه به بخش ها و عناوین مطالب ارائه شده نشان می دهد که در بخش "راهبرد" این شماره عناوین زنده ماندن انقلاب به این است که پی در پی نوآوری و تحوّل داشته باشد، رهبرتحوّل، قدرتمند شدن در گروی تحول مستمر، شرط اساسی تحول نترسیدن از دشمن است  و تحوّل باطنی جامعه ایران درج شده و سر فصل " عترت " نیز در خصوص امام جواد(ع) به مباحثی همچون امام راستین، امامت درصباوت و صغر سن ، پرچم آزادگی، من به ظاهر و باطن شما آ گاهترم، وارث علم نبوی و راه استوار خدایی شدن اختصاص یافته است.

 "در پرتو معنا" هم بخش دیگری از نشریه شماره 56 است که موضوعاتی همچون سلام کسی که از سفر برگشته است ، خاموشی آتش ها، نام محبوب خدا ، حتی جواب سلام کودکان نیز واجب است (منطبق بر فتاوای رهبر معظم انقلاب) و امانتی از جانب پروردگار را در کنار فصل " اندیشه" مشتمل بر تاریخ رنج ، خانه کاغذی، تجسم نفرت و وحشی نجیب می توان مطالعه نمود.

"تاریخ" این شماره مهر و ماه پس از بررسی موضوع قیام گوهرشاد به مناسبت هفته حجاب  و عفاف، عناوین سیاستمدار ادیب و تغییر نشان را در بر می گیرد و در پایان نیز اخبار و اطلاعات مرتبط با " هلال" مانند با حضور حداکثری داوطلبان شفافیت افزایش یابد، انتخابات قانون مدار می تواند منشأ تحول و تعالی هلال احمر باشد، بازدید از موسسه گلستان علی) ع(، شهید خدمت، وضعیت موقوفات بهبود می یابد و اخبار استان ها درج شده است

همچنین در بخش هلال این شماره می توانید گزیده نشست تخصصی معاونت فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر با موضوع "امداد فرهنگی و مسئله عزت" را با عنوان " عزت تمدن می سازد" از حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب الله بابایی مطالعه فرمایید.

برای شرکت در مسابقه پیامکی این شماره و دریافت سئوالات شماره 56 نیز علاقه مندان می توانند پاسخ سئوالات را در بخش های مختلف مجله جستجو و به سامانه 3000486644 ارسال نمایند ضمن آن که اسامی برندگان مسابقه شماره 20 هم در این شماره درج شده است.

پنجاه و هفتمین شماره ماهنامه مهر و ماه7/12/2020 8:14:57 AMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2020/07/202007107235861599_Thum.jpg
دریافت فایل