Print Logo
با حضور مدیر عامل و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در خوزستان پنج‌شنبه 19 تیر 1399 ساعت 18:06

از جوان فداکار رامهرمزی در امدادرسانی به حادثه آتش سوزی کلینک سینا تقدیر شد


در مراسمی از عنایت آزغ، جوان رامهرمزی که در حادثه آتش سوزی کلینیک سینا با نجات جان افراد گرفتار شده در ساختمان کلینیک، خوش درخشید، تجلیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از روابط عمومی جمعیت در استان خوزستان؛ با حضور مدیرعامل، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و جمعی از مدیران و اعضاء جمعیت هلال احمر خوزستان از فداکاری این جوان خوزستانی که در آتش سوزی مرگبار کلینیک سینا اطهر جان چند نفر را نجات داد تجلیل شد.

علی خدادادی در این مراسم گفت: تلاش شما در حادثه آتش سوزی کلینیک سینا در هیچ قالبی نمی گنجد زیرا حرکتی ایثارگرانه بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: نکته حائز اهمیت و نقطه عطف این حرکت، دل بریدن از مادیات و به مخاطره انداختن جان خود برای نجات جان دیگران است و این تداعی کننده یک ارزش است که از شهدا به ارث برده ایم و نشان دهنده حرکت‌های ایثارگرانه و از خودگذشتگی است.

وی افزود: ساختار جمعیت هلال احمر یک ساختار داوطلب محور است و افراد در این مجموعه به صورت داوطلبانه در زمانی که شرایط سخت و جان‌فرسا است (مثل سیل و زلزله وسایر حوادث) از جان گذشتگی می کنند لذا ارزشمندی فعالیت در این جمعیت آن است که از جان و مال خود می گذرند تا به نیازمندان کمک کنند.

خدادادی گفت: جمعیت هلال احمر فراتر از وظایف اداری فعالیت می کند و نگاه جامعه نیز به گونه ای است که انتظار ویژه ای از این جمعیت دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان، با اشاره به ضرورت بازتاب بین المللی این حرکت ایثارگرانه و بشردوستانه، عنایت آزغ را مخاطب قرار داد و گفت: جوانان نیاز به الگوهایی مانند شما دارند تا از این حرکت تاسی بگیرند.

خدادادی افزود: من امیدوارم با بازتاب بین المللی این حرکت از سوی رسانه ها این امر محقق شود، همانطور که اتفاق های شبیه به این حرکت در کشور های دیگر بازتاب جهانی پیدا می کند. در کشورهای دیگر افرادی بودند که این قبیل کارها را انجام داده اند و رسانه ها با بازتاب فراوان حرکت صورت پذیرفته، فرد امدادرسان را به اسطوره و قهرمان مبدل کرده اند.

وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش و شجاعت مثال زدنی عنایت آزغ در حادثه کلینیک سینا گفت: از همه اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر انتظار می رود با الگو گرفتن از این حرکت های ایثارگرایانه در خدمت به عزیزان نیازمند که در شرایطی سختی قرار گرفته اند تلاش و ممارست کنند.

 آرزوی داوطلب فداکار ؛ دیدار با مقام معظم رهبری

حجت الاسلام والمسلمین محمد انصاری نیز در مراسم تجلیل از عنایت آزغ جوان فداکار رامهرمزی که با شجاعت و تلاش توانست جان جمعی از هموطنان گرفتار در حریق  کلینیک سینا را نجات دهد، گفت: این کار خالصانه و مخلصانه رقم خورد، شاید نظیر چنین کارهایی را در طول تاریخ هر از چند گاهی شاهد باشیم اما این که یک بار این حرکت برجسته و مطرح می شود این از سوی خدای متعال است چرا که یک جوان ساده و بی آلایش با رها کردن کار و کسب خود و بدون آن که لحظه ای به مادیات فکر کند به نجات جان مردم گرفتار شده در کلینیک سینا شتافت و فقط به فکر جان انسان های مومن بود و این جای تبریک دارد.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: واقعا من به این عمل ایشان غبطه می خورم و این را حقیقتاً یک توفیق از جانب خداوند می دانم که ان شاء الله مستدام و مستمر باشد.

وی در ادامه و خطاب به عنایت آزغ گفت: جنس این نوع کار از جنس همان آرزویی است که داشتید که دیدن مقام معظم رهبری و ادامه راه سردار شهید سلیمانی است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری با تاکید بر این که هیچ رویکرد مادی و هیچ تعلق و انتظار مالی در این حرکت شجاعانه وجود نداشته است، این اقدام را بسیار مثبت و آرزوی دیدار با رهبری را  نشان دهنده همان نیت پاک و خالصانه عنوان کرد.

فداکار رامهرمزی با عضویت درجمعیت هلال احمر استان خوزستان به جمع فرشتگان نجات پیوست. 

عنایت آزغ جوان فداکار رامهرمزی که با تلاش و شجاعت خود در حادثه آتش سوزی کلینیک سینا  جان جمعی از هم وطنان گرفتار شده در ساختمان را نجات داد، طی مراسمی به عضویت درجمعیت هلال احمر استان خوزستان در آمده و به جمع فرشتگان نجات پیوست.

4006007/9/2020 6:04:58 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2020/07/202007109423843571_Thum.jpg
4006007/9/2020 6:04:58 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2020/07/202007109393658158_Thum.jpg
4006007/9/2020 6:04:57 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2020/07/202007109514027152_Thum.jpg