Print Logo
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی سه‌شنبه 10 تیر 1399 ساعت 12:51

هلال احمر یعنی رفیق روزهای سخت


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی به همراه جمعی از مدیران و کارکنان، به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت با آیت الله یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، آیت الله یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد در این دیدار فرا رسیدن دهه کرامت را تبریک گفت و افزود: باید بتوانیم کرامت انسانی را در گفتار و کردارمان نشان دهیم و هلال احمر مجموعه‌ای است مردمی که در تمامی سختی‌ها حاضر و ناظر بوده و همانند رفیقی است که نه تنها در روزهای خوشی بلکه در سختی‌ها کنار مردم حضور دارد.
وی با بیان اینکه هلال احمر نه تنها در حوادث بلکه در عارضه‌های اجتماعی نیز در کنار مردم حضور دارد افزود: فعالان جمعیت هلال احمر خدمتگزاران راستینی هستند که به شعارها جامه عمل می‌پوشانند و در واقع منجی و یاور نیازمندان هستند.
آیت الله یعقوبی در همین خصوص به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: به فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) :سرور مردم کسی است که در سفر خدمتگزار آنان باشد" و این ویژگی مجموعه و عملکرد شماست. شما خاطره سازان مردم در مواقع خاص و بحران هستید که از شما به نیکی یاد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد اظهار داشت: توجه شما معطوف به همه گروه‌های مردمی است اما توجه ویژه شما به جوانان سبب می‌شود آن‌ها در آینده آماده بردوش گرفتن مسئولیت‌های مختلف به ویژه در سختی‌ها و گرفتاری‌ها شوند و با عشق به کشورشان خدمت کنند؛ همانند جهاد سازندگی در اوایل انقلاب.
وی تحقق شعار «هرخانواده یک امدادگر» و همچنین تجهیز و افزایش خانه‌های هلال در مناطق شهری و روستایی را از جمله مواردی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و افزود: جمعیت هلال احمر استان همچنین می‌تواند شناسایی نیازمندان واقعی و ساماندهی خیرات را در پیش بگیرد تا ضمن رعایت عدالت، کرامت انسانی نیازمندان به ویژه آنان که با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته و نیازمندی خود را بیان نمی کنند نیز رعایت شود.

محسن نجات مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی  در ابتدای این دیدار شیوع کرونا در کشور را عامل افزایش همدلی بین مردم دانست و گفت: در جمعیت هلال احمر استان از همان روز نخست و پیش از دستورات استانی و کشوری برای کنترل این بیماری اقدام کردیم، داوطلبان و جوانان فراخوان شده و دوباره گرد هم جمع شدند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: این بیانیه ما را به این سمت رهنمون می‌سازد که در موضوعات فرهنگی و اجتماعی نقش ویژه‌تری داشته باشیم و لذا دغدغه‌ مندتر از گذشته حرکت کرده ایم و برای برنامه‌هایمان پیوست اجتماعی و فرهنگی در نظر گرفتیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: توسعه فرهنگ ایمنی پایدار در دستور کار ما قرار دارد و لذا بیش از 100 هزار نفر را در قالب طرح‌های «داوطلب آماده، محله تاب آور» و «دادرس» در استان آموزش داده‌ایم و اکنون نیز در صدد سنجش میزان آمادگی آن‌ها در بحران هستیم. برای نزدیک شدن به فرهنگ ایمنی پایدار و تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر، آموزش‌های امدادی را افزایش داده و به دنبال تجهیز 18 خانه هلال در مناطق مختلف شهری و روستایی استان هستیم و در آینده تعداد آن‌ها را نیز افزایش خواهیم داد.

..مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همچنین به کسب رتبه پنجم استان در انتخابات پنجمین مجامع جمعیت هلال احمر اشاره کرد  و از حمایت‌ها و راهنمایی‌های دلسوزانه نماینده ولی فقیه در استان تقدیر و تشکر نمود