Print Logo
سه‌شنبه 20 خرداد 1399 ساعت 18:38

نیم نگاهی به پنجاه و ششمین شماره ماهنامه مهر و ماه



شماره 56 نشریه «مهروماه» برای خرداد 99 به همت معاونت فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به چاپ رسید.

نسخه دیجیتالی این نشریه را که می توانید در بخش ماهنامه " مهر و ماه " و همچنین در انتهای این مطلب ملاحظه فرمائید، شامل موضوعات و مطالب ارزشمندی در حوزه های مختلف می باشد که با کلمه نخست به قلم دکتر یاسر احمدوند با عنوان " برای مخاطب برای شما" آغاز می گردد.

معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی در این یادداشت به تهیه و انتشار ماهنامه مهر و ماه پرداخت و نوشت :

"مهرو مـاه از روز نخسـت بــرای مخاطـب مشخص و معلوم و حاضر تولید شــده است. بــرای هلال احمری ها، مدیر، کارمند، عضـو، داوطلب و امدادگر، همه هلال احمری هســتند که مخاطب ما بوده اند. مهرو ماه برای این افراد منتشر شده اســت. هدفش هم تولید و عرضه مطالبی بوده که بــه درک بهتر شیوه زندگی در دنیای اکنون کمک می کند. معارف دینی و برخــی اطلاعات مربوط به زندگی و فرهنگ، دانســته هایی از تاریخ و ادب، بهره گرفتن از سخنان بزرگان و بازتاب اندکی از کارهای فرهنگی که در سراسر کشور انجام می گیرد، در این ماهنامه انتشــار یافته است. در ابتدای سال با توجه به تنگناهای موجود به طور جدی به توقف انتشار نشریه فکر کردیم و این که شاید نیاز مخاطب ما که برایمان معلوم است خواندن چنین نشریه ای نباشد. از کجا بدانیم مجله مهرو ماه خوانده می شود. از کجا بدانیم اصلا آن مخاطبی که ما تصور می کنیم ارتباطی با این نشــریه برقرار می کند یا خیر. چند نفر در هلال منتظر مهر و ماه هستند و طالب آن. تصمیم گرفتیم از خود هلالی ها بپرسیم که آیا تمایل دارند این مجله را دریافت کنند؟ این سئوال به جای چند سئوال پرسیده شده بود و در دل خود این پرسشها را داشت: آیا این نشریه را می خوانید؟ آیا این نشریه را مفید می دانید؟ آیا تداوم انتشار این نشریه را درست می دانید؟ آیا از مطالب این نشریه استفاده می کنید؟ به همکاران هلالی پیامک فرستادیم اگر علاقه مندید این نشریه را دریافت کنید نام و محل خدمت خــود را بــرای مــا پیامک کنید. البته برای همه هلالی ها نمی توانستیم پیامک ارسال کنیم. روابط عمومی جمعیت همکاری کرد و برای تعدادی از همکاران که شماره تلفنشان را در اختیار داشــت پیامک زد. برخی همکاران ما می گفتند اگر کسی طالب مجله نبود و درخواستی نداشتیم چه؟ گفتم خوب منتشر نمی کنیم. اگر مجله خواننده ندارد برای چه منتشرش کنیم؟ به هر تعداد که مخاطب داریم به همان تعداد منتشــر می کنیم. دلیلی ندارد برای محصولی که مخاطب ندارد هزینه شــود. اگر ده نفر هم متقاضی داشتیم برای همان ها تولید و ارسال می کنیم. پاســخ پیامک ها رسید. 520 نفــر از همکاران مــا از مراکز و شــعب و بخشهای مختلف جمعیت درخواست اشتراک نشریه را دارند. نشریه از این پس برای این مخاطبان به صورت مستقیم و به نام خودشان ارسال خواهد شد. خوب اســت بدانید در سال گذشته حدود هشتصد نسخه نشریه در هلال توزیع می شد. امسال نیز بــا توجــه بــه ایــن تعــداد متقاضــی تیراژ نشــریه در همین حدود خواهــد بود. به تعداد مشــترکان و نیز تعدادی برای آرشیو و نیز ارسال به مراکز فرهنگی و اهالی فرهنگ و همکاران نشریه مورد نیاز است. از حســن اعتمــاد شــما مخاطبــان عزیــز صمیمانــه سپاسگزارم. تلفــن همکاری کــه از ـارس تماس می گیرد. پیامک خواننده ای که از لرستان پیام می فرستد. نامه ای که از گیلان به دستمان می رسد همه شــوق انگیز و امیدبخش ما هســتند. تعدادی از خانواده های همکاران هلال در شهرستانهای مختلف علاقه مند و پیگیر مجله هستند و اگرچه هر ماه نشریه را دریافت نمی کنند لکن هر وقت به دستشان می رسد نکات ارزشمندی را با ما مطرح می کنند. دوره جدیدی از ارتباط مجله با مخاطبان آغاز شده است. به زودی امکان ارتباط در فضای مجازی نیز فراهم می شود. بیشتر با هم سخن خواهیم گفت. برخی از تولیدات فرهنگی ما نیز اختصاصا برای مشترکان نشریه ارسال خواهد شد."

و اما در بخش "راهـبرد" شماره 56 عناوین ترجمه زیبای یک جوان خوش ذوق، درس نامه زندگی، بهترین دعا برای بهترین ایام عمر،  سفره ای الهی مانند قرآن کریم، گفتگو با خدا، زیباترین روح پرستنده درج گردیده و عنوان " اندیشه " هم به هویت ناخواسته، نمایش ب یرویه شیرین کاری کودکان نتایج تلخ دارد، کودکان سرپرست خانوار، بچه های فانتزی، کودکان کار دیجیتال، کودکان کار لاکچری، شلیک با یک کلیک، انتشار تصاویر فرزندان در فضای مجازی نقض حریم شخصی آنهاست اختصاص یافته است.

در این شماره همچنین عنوان " عترت " به موضوعات سبک زندگی در بیان امام صادق(ع)، دین خردمندانه، حکومت بر قلب مردم، اختلاف فرهنگ ها، ، جعفری اشاره به امامت قرآنی دارد و هویت بخشی به شیعیان و در بخش "تاریخ" هم به موضوعاتی مانند فدائیان جنگل، نفت و سیاست و نبرد شرق و غرب مورد بررسی قرار گرفته است.

اخبار و گزارش های مرتبط با "هلال" نیز در همین بخش درج شده که مواردی مانند مراسم معارفه دبیرکل هلال احمر، مرور اخبار دفتر آذربایجان شرقی، مرور اخبار دفتر خراسان رضوی، هلال احمر، سمبل ایثار و گذشت است، سرعت، سادگی و سلامت، فریاد مظلوم خاموش نشدنی است، روز بزرگداشت کرامت انسان، در مسیر اهداف امام (ره) و مسابقه را شامل می گردد.

برای شرکت در مسابقه پیامکی این شماره نیز علاقه مندان می توانند با مطالعه سئوالات ارائه شده، پاســخ آن را در بخش های مختلف مجله جستجو و به سامانه 3000486644 ارسال نمایند.

پنجاه و پنجمین شماره ماهنامه مهر و ماهشماره 56 نشریه «مهروماه» از سوی معاونت فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به چاپ رسید که از طریق لینک زیر قابل دریافت است.6/9/2020 6:31:06 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2020/06/202006100168318985_Thum.jpg

دریافت فایل