Print Logo
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر لرستان مطرح کرد دوشنبه 12 خرداد 1399 ساعت 13:45

نگاهی به  فعالیت های کانون طلاب در مقابله با کرونا



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین پیروزفر مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر لرستان در خصوص فعالیت های داوطلبانه طلاب در استان به ویژه برای مقابله با کرونا مطالب قابل توجهی را مطرح کرد.

بدون شک یکی از اقدامات بسیار مفید و موثر صورت گرفته در جمعیت هلال احمر در سنوات اخیر تاسیس کانون‌های طلاب است که می‌توان گفت تشکیل این کانون‌ها یک گام اساسی در جهت تحقق شعارها و اهداف جمعیت هلال احمر در ارتباط با نوع دوستی و کاهش آلام بشری است. در همین راستا جمعیت هلال احمر استان لرستان تاکنون با برگزاری انتخابات و تشکیل کانون‌های طلاب در 14 حوزه علمیه برادران و خواهران استان، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش عمومی امداد و نجات و برخی دوره‌های تخصصی کرده است

یکی از اقدامات تاثیرگذار که در اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری به همت اعضاء کانون‌های طلاب این استان صورت پذیرفت، مشارکت در طرح ملی غربالگری هموطنان در خصوص شیوع ویروس کرونا بود که با توجه به فراخوانی که توسط دفتر نمایندگی ولی فقیه و معاونت جوانان جمعیت استان صورت پذیرفت، اجرایی شد.

در این طرح تعداد بسیاری از طلاب عضو کانون‌های طلاب در محل استقرار پایگاه‌هایی که در شهرستان‌های مختلف استان برپا شد، حضور یافته و اقدام به ارائه خدمات بهداشتی به هموطنان کرده‌اند.

در کنار این طرح یکی دیگر از فعالیت‌های خداپسندانه‌ای که به همت طلاب صورت پذیرفت و هم اکنون هم در برخی از شهرستان‌های استان ادامه دارد، ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی جهت مقابله با شیوع ویروس است.

همچنین در برخی از حوزه‌های علمیه خصوصاً حوزه‌های علمیه خواهران، تهیه و توزیع ماسک‌های بهداشتی به هم استانی‌ها به عنوان یک فعالیت خیرخواهانه تعریف و دنبال شد که مورد توجه و تحسین مردم و مسئولین استانی قرار گرفت .

در ادامه با توجه به توصیه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) مبنی بر تهیه و توزیع اقلام معیشتی در میان اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند جامعه، یکی دیگر از وظایف در قالب طرح‌های مواسات و کمک‌های مومنانه تعریف شد و در راستای این وظیفه مهم اعضاء کانون‌های طلاب با مراجعه به خیرین و افراد متمکن جامعه نسبت به جذب کمک‌های خیرین و تهیه و توزیع اقلام معیشتی مورد نظر برای بخش‌های آسیب پذیر جامعه اقدام کردند

شایان ذکر است یکی از فعالیت‌های چشمگیر و بی نظیر اعضاء کانون‌های طلاب استان و سراسر کشور که در آغاز سال گذشته دنبال شد کمک به سیل زدگان هم استانی در جریان حادثه سیل سال گذشته بود که در این زمینه با هماهنگی و پشتیبانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت استان، بیش از 5000 طلبه امدادگر به مناطق سیل زده اعزام شدند و به خدمت رسانی به آسیب دیدگان از سیل پرداختند.