Print Logo
اقدامات دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر خراسان شمالی در مقابله با کرونا یکشنبه 11 خرداد 1399 ساعت 16:27

تاسیس مراکز فرهنگی در روستاهای‌ محروم استان به همت کانون‌های طلاب


بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و گزارش های دریافتی، دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در هلال ‌احمر استان ها، با شروع اپیدمی کرونا در کشور، ظرفیت کانون‌های طلاب در استان‌ها با همکاری و حضور ائمه‌ جماعات شعب و ‌مراکز جمعیت در طرح تب ‌سنجی و ضدعفونی‌کردن معابر به طور فعال به کار گرفته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، همچنین در برخی استان‌ها به همت دفاتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت، گروه‌های داوطلب و جهادی در غسل، دفن و اقامه نماز اموات مشارکت کردند و این مهم پس از فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم اجرای احکام شرعی برای بیماران جانباخته در بیمارستان‌ها، با مشارکت طلاب و روحانیون شهرهای مختلف و هدایت نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها تشکیل و اجرا شد.

در همین ارتباط موضوعات و فعالیت‌های متنوعی نیز در استان خراسان شمالی با مشارکت ۱۵ کانون طلاب در سطح این استان عملیاتی گردید.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی در جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در خصوص اقدامات و فعالیت‌های این نمایندگی گفت: مشارکت در تأمین و توزیع بسته‌های بهداشتی و قدردانی از فعالان حوزه سلامت به منظور همراهی، همکاری و ایجاد روحیه در آنان  از جمله فعالیت‌های حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر در مقابله با  ویروس‌کرونا بوده است‌ ضمن آن که در برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته مقرر شد یک تیم از روحانیون داوطلب در برخی از بیمارستان ها مستقر و احکام شرعی مربوط به جانباختگان کرونایی را انجام دهند.

بنا به گفته وی، جمعیت هلال‌احمر در طول این سال ها و بر حسب وظیفه با ایجاد ساختارهای لازم در حوزه‌های مختلف محرومیت‌زدایی، سلامت، آموزش همگانی و… ورود داشته است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی در هلال احمر خراسان شمالی در مورد وظایف و فعالیت‌های دفاتر نمایندگی ولی فقیه نیز گفت: ساماندهی موقوفات و نظارت بر مشارکت‌های مالی خیرین، الگوسازی فرهنگ داوطلبی ایرانی - اسلامی با تولید محتوای غنی دینی، فعالیت در زمینه ارتقای فرهنگ سازمانی و همکاری در جهت بهره مندی از ظرفیت ارزشمند خیّران در جمعیت هلال‌ احمر و ... از جمله اقداماتی است که می‌توان از آن نام برد، اقداماتی که در بحر‌ان‌های مختلف همچون سیل و زلزله‌ نمایان‌تر نیز شده است و تبلور این اقدامات را می‌توان در فعالیت‌های سه‌ماه اخیر جمعیت در مقابله با کرونا نیز مشاهده کرد.

حلقه اتصال خیرین و نیازمندان

محرومیت‌ زدایی با بهره‌گیری از ظرفیت خیّران یکی دیگر از فعالیت‌های تعریف ‌شده در جمعیت هلال‌احمر است که در استان خراسان شمالی نیز دنبال شد‌.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی در این خصوص نیز گفت: ما در جمعیت هلال‌احمر وظیفه داریم خیرین در همه سطوح و همچنین نیازمندان را شناسایی و این دو را با هم متصل کنیم.

در جمعیت هلال‌احمر با توجه به اصول و اهداف این جمعیت، به اهمیت فرهنگ داوطلبی نیز تأکید شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی افزود: همزمانی ویروس کرونا و ماه مبارک رمضان منجر شد، مباحث فرهنگی تبلیغی در حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در فضای مجازی با جدیت دنبال و پیگیری شود. برگزاری محافل تفسیر قرآن به همت دفاتر استانی نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر یکی از همین اقدامات بوده است، اقداماتی که در برگیرنده تمام خانواده جمعیت هلال‌احمر اعم از کارکنان، امدادگران، داوطلبان و جوانان است.

برگزاری مراسم های مذهبی، جشنواره‌های قرآنی و همچنین فرهنگ‌سازی نماز از جمله همین اقدامات بوده که دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال‌ احمر خراسان شمالی در جهت تحقق آن کوشیده است.

همه با هم در یک میدان

تقویت توسعه کانون‌های ‌طلاب و بهره‌گیری از ظرفیت آنان در برنامه های فرهنگی هلال‌احمر و حضور در مجامع داوطلبی بر اساس مباحث فرهنگی از دیگر برنامه های صورت‌گرفته در حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر بوده است.

بنا به گفته حجت الاسلام و المسلمین رضایی در حال حاضر بیش از ۱۵ کانون طلاب در مدارس و حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی تأسیس شده که در کنار ظرفیت بالایی از داوطلبی نمایان گردید و در بحران اخیر کشور از جمله شیوع ویروس کرونا به کار گرفته شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در خراسان شمالی در این خصوص نیز افزود: اعضای کانون‌های طلاب در سطح استان با بهره‌گیری از ظرفیت داوطلبی در حوزه‌های مختلف حضور یافته و در توسعه و گسترش فرهنگ قرآن و عترت با کمک ‌گرفتن از ظرفیت‌های موجود جمعیت هلال احمر ایفا نقش کرده‌اند‌.

بنا به گفته وی، گسترش فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی، ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز، ترویج و توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برای تبلیغ و مشارکت در امدادگری و خیرخواهی از جمله اقداماتی است که در این کانون دنبال شده و فعالیت‌هایی که بخشی از نتایج و ثمرات آن در مقابله با ویروس کرونا قابل مشاهده است.

وی در پایان با اشاره به افتتاح یک مرکز فرهنگی در روستاهای دهگاه افزود: تاسیس مراکز و پایگاه‌های فرهنگی در روستاهای محروم از جمله اقدامات دیگری است که در راستای این مهم به همت کانون ‌های طلاب در خراسان شمالی انجام شد‌ و آموزش تبلیغی - فرهنگی کودکان و نوجوان نیز از جمله فعالیت هایی است که در این مراکز دنبال می‌شود‌.

4006005/31/2020 4:24:54 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2020/05/202005108875705059_Thum.jpg
4006005/31/2020 4:24:54 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2020/05/202005108890797766_Thum.jpg
4006005/31/2020 4:24:53 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2020/05/202005108857258417_Thum.jpg
4006005/31/2020 4:24:53 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2020/05/202005108850923207_Thum.jpg