Print Logo
شنبه 11 اردیبهشت 1400 ساعت 07:23

همراه با رمضان۱۴۰۰ در حسینیه هلال" قدر، دریای رحمت حق"


عالمی در این شب عظیم، با نزول کلام سراسر نور الله متحول می شود که إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ. در انبوه واژه های درهم و دلهای در حصار شده از تلخی و تیرگی های این زندگی، دلشان به بودن این شب بزرگ خوش است.

وَمَا أَدْرَاکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ
به قدر یک شب که از هزار ماه برتر است. در کنار لحظه های بی کسی، در سایه شوم آلودگی های دنیایی، آنگاه که وجودت در سجود برای حضرت حق، رنگ تضرع و ترس از بخشیده شدن یا نشدن می‌گیرد، قدر فرصتی می سازد تا به قدر پیمانه ای که از محبّت پروردگار خود ساخته ای از دریای بیکران بخشش پرکنی و زنگار دل بشویی و یک سال دیگر از حیات خود را در ضمانت الطاف قرار دهی و البته اگر قدر بدانی...


لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ
قدر برای آن است که یادآور شود چه خوب آفریننده ای داریم و چه مهربان خالقی. برای آن است که بدانی با کوهی از گناه نیز می‌توانی کوبه در همیشه بازش را بکوبی و شانه های سنگین‌ از گناه و خطایت را سبک کنی.
یک نیمه ماه را به اطاعت از فرمان باری تعالی امساک می کنی، تا به این شب های ناب بندگی برسی. قدر شبی است به وسعت یک آسمان اخلاص و رهایی از منیت و غرور . حضور خالصانه و بی پروا در محضر حضرت دوست برای کامل شدن و عاری از هر کینه و نفرت و گناه.
گویی پروردگار می خواهد با جان و دل درک کنی که هنوز فرصت برگشتن داری؛ با الهی العفو گفتن های ته دلی، با شب زنده داری و استغفار کردن های آگاهانه و با قرآن به سر گرفتن هایی که خوب احساس وجود مأمنی امن را برایت تداعی می کند. از آن زیباتر که در این شب بزرگ ملکوتیان و عرشیان نیز به حال توبه و زاری بندگان غبطه می خورند و بال با اشک آنها می شویند.


تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ
این دریای واسعه رحمت و مغفرت الهی برای بندگان است و حقیقتاً بی نصیب کسی است که با وجود این اقیانوس عظیم، دستی به آب نزند و لبی تر نکند.
بخشش در این شب بی حد و مرز است و باران رحمت خداوند بی حساب زمین و زمینیان را سیراب می کند پس تا می توانی پیمانه ای بزرگتر برای این شب قدر فراهم کن.
سَلَامٌ هِیَ حَتَّىٰ مَطْلَعِ الْفَجْرِ

پایگاه اطلاع رسانی

حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر