Print Logo
یکشنبه 21 اردیبهشت 1399 ساعت 13:07

نیم نگاهی به پنجاه و پنجمین شماره ماهنامه مهر و ماه



پنجاه و پنجمین شماره نشریه «مهروماه» به همت معاونت فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمربه چاپ رسید.

نسخه دیجیتالی این نشریه را که می توانید در بخش ماهنامه " مهر و ماه " ملاحظه فرمائید، شامل موضوعات و مطالب ارزشمندی در حوزه های مختلف می باشد که با کلمه نخست به قلم حجت السلام و المسلمین معزی نماینده ولی فقیه در هلال احمر با عنوان " روز هلال احمر، روز کرامت انسانی است" آغاز می گردد.

در بخشی از این نوشتار که به مناسبت روز هلال احمر درج شده آمده است: روز هلال‌احمر را به همه افرادی که با دل‌های ‌پاک و اراده‌های معطوف به زدودن رنج از جان و چهره رنجدیدگان عالم به خدمت مشغول‌اند تبریک می‌گویم.روز هلال‌احمر روز یک نهاد و سازمان نیست. روز ارایه گزارش عملکرد اداری و‌ سازمانی نیست . روز بزرگداشت مقام کرامت انسان است. کرامت صفتی است که خالق متعال به انسان عطا فرموده و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را از او بازستاند. همه انسان‌ها فارغ از رنگ و‌ نژاد و عقیده و دانش و ثروت از وصف کرامت برخوردارند. روز هلال‌احمر روز احترام به کرامت بشر است. روز احترام به کسانی است که برای کاستن از رنج‌های انسان ایستاده‌اند.
نماینده ولی فقیه در هلال احمر با اشاره هجوم ویروسی ناشناخته افزود:در میانه میدان مقابله با ویروسی که از شش جهت هجوم می‌آورد اهل هلال درخشیده‌اند. خادمان بی‌منت مردم در مجاهدت خود پرفروغ بودند. هلال‌احمر همه توان خود را در این راه بسیج کرد و انصافا همه مرتبطین هلال بی‌واهمه از خطر و‌ بی‌پروای از ابتلا در صف مقدم مقابله با ویروس و خدمت به مبتلایان پیشتاز بودند. تلاششان ماجور و عندالله عمل خیرشان محفوظ است.
وی تاکید کرد: ماه مبارک رمضان امسال صحنه تجلی همدلی مومنانه مردم خیرخواه ایران است. دلبستگی به یکدیگر و غم دیگری را غم خود دانستن بزرگترین جلوه انسجام اجتماعی است. تاریک‌اندیشان دنیا فشار اقتصادی را ابزار شکاف اجتماعی و مسیر فروپاشی جامعه همدل ایرانی پنداشته بودند، در حالی‌که کریم‌ترین مردم باتقواترین آنان‌اند. صحنه‌های ایثار و‌ دست‌گیری در این ماه در سراسر کشور نمایان گردید. سفره‌های کوچک در آینه قلب‌های مومنان تکثیر و بی‌نهایت شد.

در بخش "راهـبردگ شماره 55 نشریه مهر و ماه عناوین رزمایش گسترده مواسات و همدلی به وجود آید، راه های برکت پیش پای اهل مواسات هموار می شود، جامعه مهدوی، جامعه مواسات است، استیصال، بازگشت به آغوش پروردگار، همدلی فقط برای روزگار سختی نیست، تجلی عقلانیت انقلابی، جوشش های اخلاقی در وضع کرونائی منتشر شده  و عنوان "ماه خدا" این شماره هم به از آزادی تا بندگی، واژه های انسان ساز، پاسخ خدا را بده، زیارت خا ک میکده عشق اختصاص یافته است.

در این شماره همچنین عنوان " شب قدر" در آستانه این ایام نورانی در مجله قرار گرفته و مطالبی از جمله ز قعر چاه برآیی به اوج ماه رسی، طغیان عشق و شبی به قدر هزار ماه، وای بر آن که در شب قدر فرشته بر او فرود نیامده است، سلام رسول خدا (ص) به توبه کنندگان و ماه آشتی با کتاب درج شده است.

فصل "کتاب" با موضوعاتی مانند قدیس، علی از زبان علی و دانشنامه امیرالمؤمنین (ع) و در بخش "هلال احمر" نیز عناوینی همچون خدمتگزاری، شفافیت و اتکا به مردم مسیر صحیح حرکت هالل احمر است، ماه مبارک رمضان فرصت خدمت به مردم است، رویدادی برای "ما" شدن، لزوم ایجاد ساختاری مناسب برای مشارکت بیشتر خیران، ا کرام هفتصد ساله،همدلی و همکاری برای اصلاح امور و جبران مافات، از به سوی نور تا مساوات، اقدامات و نقش هلال احمر در مقابله با کرونا بررسی شد درج گردیده است.

مسابقه پیامکی نیز در انتهای نشریه مانند دیگر شماره ها درج شده که علاقه مندان به شــرکت می توانند با مطالعه سئوالات ارائه شده، پاســخ آن را در بخش های مختلف مجله جستجو و به سامانه 3000486644 ارسال نمایند.

پنجاه و پنجمین شماره ماهنامه مهر و ماه5/10/2020 11:57:07 AMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2020/05/202005108519875872_Thum.jpg
دریافت فایل