Print Logo
بلافاصله پس از وقوع زلزله تهران انجام شد: جمعه 19 اردیبهشت 1399 ساعت 16:08

تماس تلفنی رئیس جمهور با وزیر کشور، استاندار تهران و رئیس هلال‌احمر ایران


رئیس جمهور بامداد جمعه و بلافاصله پس از وقوع زلزله 5.1 ریشتری تهران و برخی شهرستان‌های همجوار در تماس‌های جداگانه با وزیر کشور، استاندار تهران و رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت‌وگو کرد و ضمن استماع گزارش‌های آنان از چگونگی بررسی‌ها درباره این حادثه، دستورات لازم را در راستای آمادگی کامل همه دستگاه‌های ذیربط برای امدادرسانی و ارائه خدمات به مردم صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در گفت‌وگو با دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور بر ضرورت آمادگی و به‌کارگیری همه دستگاه ها در تهران و استان‌های معین و اعلام وضعیت خاص در این مناطق تاکید کرد.

لازم به ذکر است با دستور رئیس جمهور بلافاصله پس از وقوع زلزله، جلسه ستاد بحران تشکیل شد و وزیر کشور در این گفت‌وگو گزارشی از ارزیابی‌های انجام گرفته تا کنون به دکتر روحانی ارائه کرد.

رئیس جمهور همچنین در گفت‌وگو با محسنی بندپی استاندار تهران نیز با تقدیر از آمادگی و تلاش همه بخش‌ها، افزود: باید ضمن حفظ آمادگی برای امدادرسانی در شرایط خاص به مردم و اعلام هشدارهای لازم به آنان در راستای حفظ آرامش شهروندان و اطلاع رسانی دقیق از منابع معتبر تخصصی نیز تلاش شود.

دکتر روحانی در گفت‌وگو با دکتر کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر ایران نیز پس از گزارش وی درباره اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه وقوع زلزله و نتایج بررسی‌های آنان، افزود: تمامی سازمان ها امدادی و به ویژه هلال‌احمر باید در این شرایط در آمادگی کامل بوده تا در صورت بروز حادثه بتواند در کمترین زمان ممکن بهترین امداد رسانی را داشته باشد.