Print Logo
پنج‌شنبه 11 اردیبهشت 1399 ساعت 17:57

برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن در هلال احمر استان زنجان


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مراسم جزء خوانی قرآن کریم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی روزانه در هلال احمر برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان، حجت الاسلام و المسلمین  نصیری ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان افزود: قرآن کریم در ماه رمضان نازل شده و بنابراین رابطه ویژه ای میان قرآن و ماه رمضان وجود دارد و در فصل بهار که طبیعت و انسان، شادابی ویژه و حیاتی دوباره پیدا می کند، رمضان نیز بهار قرآن است.
وی تاکید کرد: ماه رمضان از شریف ‌ترین و با فضیلت ترین ماه‌های سال به شمار می رود که در آن درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود، به گونهای که عبادت در یکی از شب‌های آن که شب قدر بوده، بهتر از عبادت هزار ماه است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بهترین اعمال در شب‌ها و روزهاى ماه مبارک رمضان، تلاوت قرآن است و اگر چه این عمل در همه اوقات ثواب دارد اما چون قرآن در ماه رمضان نازل شده، تلاوت قرآن در این ماه اجر و ثواب ویژه‏اى دارد.
حجت الاسلام و المسلمین نصیری اظهارداشت: قرائت قرآن موجب رشد و پرورش روح و روان انسان مى‌شود که همین فضایل و آثار باعث ‌شده که قرائت کتاب آسمانی از اهمیت بسیارى برخوردار باشد.
وی ادامه داد: سعادتمندی، باروری ایمان، استجابت دعا، نورانیت و افزودن خیر و برکت در خانه، غفران گناهان پدر و مادر، صفای دل، بخشش گناهان و همچنین آمیخته شدن قرآن با گوشت و خون قرائت کننده قرآن از مهمترین فضائل تلاوت قرآن است.