Print Logo
چهارشنبه 20 فروردین 1399 ساعت 19:56

دل های بی قرار ظهور


دیگر دلتنگی هایمان مخصوص شب های جمعه نیست. روز به روز و لحظه به لحظه دلتنگ آمدنت هستیم. گویی بی قراری دل های ما از برای دیدار توست. آقا بگو که می آیی و مرهم دل های شکسته و خسته ما می شوی.

بگو که میایی و اشک های شبانه و غریبانه ما را پایان می دهی.

اول مظلوم عالم شکایت خویش از مردم روزگارش را به نخلستان می برد و درد دل با چاه می گفت.

ای کاش می دانستیم در کدام نخلستان سر بر کدامین چاه غربت از بی وفایی و غفلت ما شِکوه می کنی! نمی دانم چه شکوهی در ظهورت نهفته است و تو چه عظمتی داری که امیر مومنان (ع) آن عدل مجسّم آروزی برپایی دولت تو و شوق دیدن حکومتت را بر دل دارد.

دنیا، صحرای کربلای توست و عرصه ی ابتلای مردمان و این تویی که هر صبح و شام آوای " هل من ناصر ینصرنی" سر می دهی و یار و مددکار می طلبی. دردا که هلهله ایادی شیطان و این نفس گناه کار، شنیدن صدای استغاثه تو را مشکل ساخته است! افسوس که پرده های غفلت و معصیت، گوش جانمان را سنگین و ناشنوا ساخته است! مولایم، این روزها دلمان عجیب برای ورود تو لحظه شماری می کند و تو را فریاد می زند.

کوچه های غریب بی کسی را آب و جارو می کنم تا تو صبحی زود از آن کوچه عبور کنی. هر روز چراغ دلمان را با «دعای عهد» روشن می کنیم و برای ظهور تو هر روز پای درد «کمیل» می نشینم.

نمی دانم آخرین ایستگاه «توسل» چه هیجانی دارد که مرا با خود تا آن سوی فاصله ها می برد "یا وَصِىَّ الْحَسَنِ، وَالْخَلَفَ الْحُجَّةَ، اَیُّهَا الْقاَّئِمُ الْمُنْتَظَرُ الْمَهْدِىُّ، یَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ، یا حُجَّةَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ، یا سَیِّدَنا وَمَوْلینا، اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِکَ اِلَى اللّهِ، وَقَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَىْ حاجاتِنا، یا وَجیهاً عِنْدَ اللّهِ، اِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّهِ.

ای جانشین حسن، ای یادگار شایسته، ای پایدار مورد امید، ای مهدی، ای فرزند فرستاده خدا، ای حجّت خدا بر بندگان، ای آقا و مولای ما، به تو روی آوردیم و تو را واسطه قرار دادیم و به سوی خدا به تو توسّل جستیم و تو را پیش روی حاجاتمان نهادیم، ای آبرومند نزد خدا، برای ما نزد خدا شفاعت کن." ای منجی عالمیان ، مردم روز میلادت، بغض سنگین خود را در گلو نگه داشته اند و انتظار می کشند تا بیایی و بعد از این در کوچه های غریب شهر روز میلادت را با بودنت جشن بگیرند و خیابان‌های تاریک و ظلمات را با نور بودنت چراغانی کنند و جهان در انتظار توست تا آن را از عدل پرکنی.

ای منجی عالمیان، این جهان که اکنون در بهت و سکوتی بس معنا دار فرورفته و تاب و توان مقابله با ذره ای کمترین را ندارد، نفس مسیحایی چون تویی را برای رهایی از آن می طلبد.

آقا به احترام بندگان خوب خدا، به حرمت آنها که در مسیر تو فریاد ظهور سر می دهند و در انتظار توهستند، بیا...

پایگاه اطلاع رسانی

حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر